Od 1 czerwca 2014 r. ruszył nowy program Komisji Europejskiej Erasmus+, obejmujący lata 2014-2020. Zastąpił on siedem wcześniej obowiązujących programów KE w zakresie edukacji i szkoleń i wprowadził wiele uproszczeń w procesie wnioskowania o fundusze.

Od 2021 roku ruszyła nowa perspektywa finansowa programu Erasmus+ na lata 2021-2027. Komisja Europejska w dniu 25 marca 2021 r. przyjęła pierwszy roczny program prac dla programu Erasmus+ na lata 2021-2027. Odnowiony program, dysponujący budżetem w wysokości 26,2 mld euro, sfinansuje mobilność edukacyjną i projekty współpracy transgranicznej dla 10 mln Europejczyków w każdym wieku i ze wszystkich środowisk oraz dla osób spoza Europy. Program będzie dążył do jeszcze większego włączenia społecznego oraz do wspierania ekologicznych i cyfrowych przemian, jak również będzie wspierał stabilność systemów kształcenia i szkolenia w obliczu pandemii.

Komisja Europejska przyznała Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia w Warszawie Kartę Szkolnictwa Wyższego Erasmus 2021-2027 (ang. Erasmus Charter for Higher Education, ECHE). Karta uprawnia do ubiegania się o fundusze europejskie przeznaczone na wymianę studentów i nauczycieli akademickich, a także na praktyki studenckie oraz szkolenia pracowników, w tym administracji. Karta stanowi również zobowiązanie Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie do przestrzegania zasad w niej zawartych.

Dofinansowanie oferowane w ramach programu Komisji Europejskiej Erasmus+ 2021-2027 umożliwia wyjazdy:

  • studentów w celu zrealizowania części studiów w zagranicznej uczelni,
  • studentów w celu odbycia praktyki w zagranicznym przedsiębiorstwie,
  • kadry naukowo-dydaktycznej,
  • kadry administracyjnej.

Warunkiem rozpoczęcia wymiany akademickiej (studia oraz wyjazdy kadry dydaktycznej i administracyjnej) jest podpisanie umowy międzyinstytucjonalnej pomiędzy placówkami partnerskimi. Za jej przygotowanie odpowiedzialny jest Uczelniany Koordynator Programu Erasmus+.

Więcej informacji na stronie http://erasmusplus.org.pl

Online Language Support (OLS)

 

Od dnia 1 lipca 2022 r. platformę doskonalenia języków – Online Linguistic Support zastąpiło narzędzie o nazwie Online Language Support (OLS), które pełną funkcjonalność osiągnie w ma osiągnąć w marcu 2023 roku.

 

Nowy OLS będzie składał się z dwóch odrębnych przestrzeni, hostowanych na jednej platformie zarządzania KE, nazwanej EU Academy:

  • Core area użytkowana wyłącznie przez uczestników mobilności programu Erasmus+ (studentów i pracowników w sektorze szkolnictwa wyższego) i Europejskiego Korpusu Solidarności oraz tutorów towarzyszących osobom uczącym się i monitorujących ich postępy w nauce, zawierająca katalog kursów i interaktywne elementy do nauki oraz materiały dla tutorów;
  • Open area dostępna dla wszystkich obywateli zainteresowanych nauką języków, obejmująca materiały ze wskazówkami dotyczącymi kultury i języka oraz podstawowe materiały do nauki języków online.

 

Studenci i niedawni absolwenci realizujący mobilność w ramach umów finansowych KA131 oraz KA171 (nowość) będą mogli dokonać samooceny z języka obcego, który będzie głównym językiem ich kształcenia (studia) lub komunikacji w środowisku pracy (praktyka) za granicą i który jest dostępny w OLS. Uczestnicy mogą dokonać samooceny biegłości językowej przed rozpoczęciem mobilności.

Nowością w stosunku do poprzedniej edycji programu Erasmus+ jest również to, że OLS będzie dostępny (ale nie obowiązkowy) dla mobilności pracowników, które trwają co najmniej 14 dni.

Podstawowym i niezbędnym warunkiem do korzystania z zasobów obu przestrzeni OLS będzie posiadanie konta w domenie EU Login przez każdego zainteresowanego, w tym uczestnika mobilności.

Aby dowiedzieć się jak stworzyć EU login zapoznaj się z dokumentem: EU_Academy-How to create an EU Login

Zaproszenia e-mailowe do OLS będą wysyłane do użytkowników z domeny EU Academy i po zalogowaniu się do tej platformy uczestnicy mobilności uzyskają dostęp do zasobów OLS. Uczestnicy mają prawo wybrać język/i obce, który/e chcą doskonalić i z którego/ych znajomości będą oceniani, bez ograniczenia liczby kursów i języków. Moduł samooceny z jednego języka będzie dostępny natychmiast po zalogowaniu się użytkownika do OLS i w dowolnym momencie po tym. Podczas zakładania konta w EU Login użytkownicy zostaną poproszeni o zgodę na przetwarzanie ich danych przez EU Academy, między innymi poprzez zaakceptowanie polityki prywatności. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych jest konieczne do uzyskania dostępu do zasobów platformy językowej.

Użytkownicy EU Academy-OLS będą mieli dostęp między innymi do:

  • kursów i ćwiczeń z języków: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego i włoskiego na poziomach od A1 do B2;
  • funkcji samooceny poziomu znajomości dla 24 oficjalnych języków UE;
  • zestawu interaktywnych fiszek obejmujących różne tematy na poziomie A1 w kilku językach, umożliwiające użytkownikom poznanie kluczowego słownictwa, stylów funkcjonalnych oraz utrwalanie wiedzy;
  • podstawowego materiału do nauki języków dla początkujących w formie masowych otwartych kursów online (MOOC) obejmujących różnorodne tematy;
  • wprowadzających kursów MOOC dla 22 języków UE;
  • podcastów i webinariów dla osób uczących się.

Kilka wskazówek jak korzystać z zasobów dostępnych na platformie: EUAcademy-OLS-Tutorial-Community-resources_EN

Aby zalogować się nas stronie i przeprowadzić test znajomości języka należy:

  • kliknąć w link: https://academy.europa.eu/courses/learn-a-new-language/
  • kliknąć „Dołącz do społeczności” [Join the Community] na banerze po prawej stronie;
  • przejść na dół strony i wybrać język, który chcesz ocenić;
  • kliknąć „Dołącz do społeczności/Wznów” [Join community/Resume] na banerze po prawej stronie;
  • teraz uzyskasz dostęp do testu biegłości językowej na dole, w sekcji Spotlight;
  • na kolejnym ekranie pod zdjęciem kliknij żółty pasek z napisem „Zapisz się” [Enrol];
  • do testu językowego możesz podchodzić tyle razy, ile chcesz;
  • po zakończeniu testu językowego możesz pobierz certyfikat w formacie PDF po prawej stronie i wyślij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Karta Uczelni Erasmusa [ECHE]

[Zmiana nazwy Uczelni od 1.10.2015 r. z Wyższej Szkoły Infrastruktury i Zarządzania na Wyższą Szkołę Inżynierii i Zdrowia w Warszawie]

Polityka Internacjonalizacji

Pobierz dokument

Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie jest niepubliczną uczelnią wyższą, funkcjonującą na rynku od 2003 roku, która kształci na studiach licencjackich, inżynierskich, magisterskich oraz podyplomowych.

Misją Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie jest profesjonalne kształcenie wysoko wykwalifikowanych kadr zgodnie z potrzebami rozwijającej się gospodarki kraju oraz jednoczącej się Europy.

Chcemy tworzyć Uczelnię, która poprzez wysoką jakość działania w pełni satysfakcjonuje naszych klientów i pracowników oraz:

  • studentom stwarza materialne i intelektualne warunki rozwoju oraz kształcenia kwalifikacji zgodnych z potrzebami rynku,
  • absolwentom daje przygotowanie i wsparcie umożliwiające znalezienie dobrej pracy,
  • potencjalnym pracodawcom zapewnia wartościowych pracowników,
  • pracownikom Uczelni stwarza satysfakcjonujące warunki pracy i rozwoju oraz wsparcie realizacji badań naukowych,
  • społeczności regionu służy poprzez aktywny udział w rozwoju regionu, nauki i kultury.

Jakość dotyczy w równej mierze wyników kształcenia i rozwoju każdego studenta, podnoszenia poziomu jakości pracy szkoły i procesu kształcenia oraz spełnienia krajowych i międzynarodowych standardów kształcenia.

Jest to istotny fragment działalności Uczelni, a jego realizowanie wymaga podpisania umów bilateralnych z partnerami zagranicznymi. Mając ten fakt na uwadze, Uczelnia dąży do uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej poprzez otwarcie nowych kierunków studiów oraz dołączenie do programu studiów zajęć prowadzonych w języku angielskim.

Strategia Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie skupia się wokół umiędzynarodowienia procesu dydaktycznego, między innymi poprzez korzystanie z wzorców uczelni zagranicznych. Wiąże się to z zapraszaniem zagranicznej wizytującej kadry naukowo-dydaktycznej, jak też wspieraniem mobilności studentów i własnej kadry naukowo-dydaktycznej. Wspomniany proces jest długofalowy, więc strategia Uczelni musi zakładać działania długotrwałe, bazujące na posiadanych i zdobywanych doświadczeniach, na bieżąco monitorowanych i dostosowywanych do bieżących warunków otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego Uczelni.

Wybór uczelni partnerskich weryfikowany jest głównie poprzez analizę kierunków studiów oraz programów kształcenia na wybranych uczelniach. Rosnące zainteresowanie studentów kierunkami medycznymi (kosmetologia, dietetyka) powoduje zwracanie szczególnej uwagi, przy wyborze uczelni partnerskiej, na program nauczania, jaki oferuje dana uczelnia w zakresie kierunków medycznych. Nie pomijając również konieczności zaangażowania się środowisk akademickich w rozwój najnowszych technologii i rozwiązań w ramach studiów inżynierskich.

Dodatkowo w kwestii preferencyjnych regionów/ krajów konsultujemy się ze studentami, którzy zgłaszają zainteresowanie konkretnym położeniem geograficznym. Jest to aspekt znaczący, gdyż wyjazd na studia do innego kraju, powinien oferować zarówno korzyści w sferze dydaktycznej, jak i osobistych doświadczeń uczestników, które dodatkowo spełniają funkcje motywujące. Ostateczny wybór jest kompilacją wyżej wymienionych czynników, na bieżąco monitorowanych i ocenianych. Dotychczasowy wybór uczelni partnerskich warunkowany był obowiązującymi w danym czasie trendami w nauczaniu, stąd wielość uczelni z dziedziny informatyki i zarządzania. Biuro Współpracy Międzynarodowej na bieżąco stara się analizować trendy kształtujące się w szkolnictwie wyższym oraz dostosowywać do nich swoją strategię. W kwestii wymiany międzynarodowej przekłada się to na weryfikację poszczególnych uczelni oraz monitorowanie zmian w programie ich kształcenia.

Dodatkowo Uczelnia pracuje nad organizacją gościnnych wykładów nauczycieli akademickich z uczelni partnerskich. Tematyka wykładów będzie skupiać się na wymianie doświadczeń, a także na poznaniu specyfiki nauczania w innych krajach europejskich.

W kontekście rozwoju współpracy międzynarodowej Uczelnia ma świadomość konieczności uruchomienia mechanizmów popierających działania w kierunku zwiększenia atrakcyjności studiowania w WSIiZ studentów zagranicznych oraz ułatwienia wymiany międzynarodowej studentów i pracowników Uczelni. Program tych działań jest ciągle modyfikowany.

O działaniach Uczelni dotyczących organizacji wymian i praktyk zagranicznych studenci mogą dowiedzieć się podczas seminarium organizowanego w WSIiZ jak również z gabloty i strony internetowej Biura Współpracy Międzynarodowej Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia.

Odnosząc się do polityki Unii Europejskiej dotyczącej walki ze wszelkiego rodzaju uprzedzeniami, w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia w Warszawie tworzone są integracyjne grupy, do których przydzielani są studenci bez względu na narodowość, rasę, poglądy, płeć czy stan zdrowia.

W celu zapewnienia wysokiej jakości procesów wymiany międzynarodowej Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie wprowadziła działania zmierzające do usprawnienia procedur z nią związanych. Na wszystkich kierunkach studiów wprowadzony został Europejski System Transferu Punktów – ECTS. Wybór uczelni partnerskiej odbywa się na podstawie analizy programu kształcenia uczelni przyjmującej, ustalając na tej podstawie możliwość uzyskania zaliczenia okresu studiów. Przed podpisaniem bilateralnej umowy, strony ustalają liczbę wyjazdów/przyjazdów studentów i/lub pracowników uczelni oraz długość pobytu.

Studenci są rekrutowani na podstawie złożonego podania, osiągniętych wyników w nauce oraz przygotowania językowego. Dla wyselekcjonowanych kandydatów opracowywany jest program studiów we współpracy z uczelnią partnerską oraz podpisywane jest stosowne porozumienie w tej sprawie. Natomiast najpóźniej na tydzień przed wyjazdem podpisywana jest umowa między Uczelnią a studentem, w której zawarte są warunki zaliczenia semestru nauki oraz wysokość przyznanego stypendium.

Planowane jest organizowanie specjalistycznych kursów językowych dla studentów wyjeżdżających oraz intensywne kursy językowe języka polskiego i angielskiego dla studentów przyjezdnych.

WSIiZ nie posiada własnego akademika, jednak uczelnia zobowiązuje się dokonać wszelkich starań, aby studentom odwiedzającym zapewnić pobyt i naukę w dobrych warunkach i w przyjaznym środowisku. Każdy student odwiedzający WSIiZ może liczyć na ciepłe przyjęcie ze strony studentów naszej uczelni.

Wymiana międzynarodowa to również wymiana nauczycieli akademickich. Biorąc pod uwagę kwalifikacje kandydata, przed wyjazdem uzgadniany jest program zajęć na minimum 8 godzin wykładowych. Przyznawana stawka stypendium ustalana jest zgodnie z zaleceniami Agencji Narodowej.

Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie prowadzi Biuro Karier, które w porozumieniu z Biurem Współpracy Międzynarodowej zajmuje się organizacją praktyk zagranicznych dla studentów WSIiZ. Wybór instytucji, w której student mógłby odbyć praktykę, analizowany jest na podstawie zakresu obowiązków ewentualnego praktykanta,  a ten z kolei powinien być skorelowany z kierunkiem studiów. W tym celu, przed podpisaniem umowy między Uczelnią a instytucją przyjmującą praktykantów, prowadzone są negocjacje prowadzące do ustalenia programu praktyk. Rekrutacja studentów na praktyki odbywa się na podstawie analizy osiągniętych wyników i przygotowania językowego oraz  kryteriów dodatkowych narzuconych przez instytucję przyjmującą, a które wyszczególnione są w umowie między stronami. Studentom przyznawane jest stypendium w wysokości zależnej od liczby zakwalifikowanych osób, ale w przedziale określonym przez Agencję Narodową. W umowie między instytucjami sugeruje się wyznaczenie osoby – opiekuna studenta, która monitorowałaby przebieg realizacji programu praktyk, w celu wystawienia przez przedsiębiorstwo dokumentu potwierdzającego realizację tego programu.

Adnotacja o zrealizowaniu programu praktyk jest umieszczana w suplemencie do dyplomu ukończenia Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia.

Dopuszczalne jest połączenie praktyki z wyjazdem na studia do uczelni partnerskiej w ramach wymiany międzyuczelnianej.

 

EPS English Version