Inna kategoria

“BIOLIMPIADA 2025 – WITAMINOWY ZAWRÓT GŁOWY” 2 edycja ogólnopolskiego konkursu wiedzy biologicznej dla uczniów szkół ponadpodstawowych.

tło na wyd(8)

O wydarzeniu

Komunikat

Szanowni Państwo,

Serdecznie zapraszamy do udziału w drugiej edycji ogólnopolskiego konkursu biologicznego dla uczniów szkół ponadpodstawowych  pt.: „BIOLIMPIADA 2025 – WITAMINOWY ZAWRÓT GŁOWY” Celem konkursu jest rozwój i upowszechnianie wiedzy z zakresu chemii i biologii wśród uczniów szkół ponadpodstawowych, oraz nabycie przez nich umiejętności uczenia się. W ramach konkursu, w tym prowadzonych warsztatów edukacyjnych uczniowie będą zdobywali wiedzę pozwalającą dostrzegać związki funkcjonalne pomiędzy chemią a biologią. Konkurs ma za zadanie pokazać i uświadomić uczestnikom, jak ważny i złożony jest chemiczny aspekt gospodarki witaminowej dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Konkurs trwa od 16.01.2024 r.  do 05.03.2025 r. i składa się z dwóch etapów: testu wiedzy  z zakresu wiedzy z  biologii, chemii dotyczącego witamin,  oraz wykonaniu i prezentacji posteru naukowego. Oba etapy przeprowadzone będą w formie online.

Dla zainteresowanych Uczelnia organizuje cykl spotkań online, który przybliży tematykę konkursową oraz przygotuje uczestników do udziału w konkursie.

Uczestnictwo w spotkaniach nie jest warunkiem wzięcia udziału w konkursie.

Laureaci konkursu oraz szkoły otrzymają cenne nagrody!

W załączeniu przekazujemy materiały informacyjne oraz plakat z informacją o konkursie do powieszenia na korytarzu Państwa Szkoły. Dla ułatwienia procesu rejestracji Uczestników wprowadzamy możliwość przesyłania zgłoszeń (druki do pobrania na stronie) w postaci podpisanych dokumentów PDF za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres wydarzenia@wsiiz.pl

INFORMUJEMY, ŻE DO UDZIAŁU W TEJ EDYCJI KONKURSU ZAPRASZAMY TYLKO UCZNIÓW KLAS III I IV LO, ORAZ IV I V TECHNIKUM. ZGŁOSZENIA UCZNIÓW Z KLAS MŁODSZYCH NIE BĘDĄ BRANE POD UWAGĘ.

Podobnie jak w latach ubiegłych prosimy zwrócić uwagę na konieczność podwójnej rejestracji uczestników:

  • Przez FORMULARZ ELEKTRONICZNY dostępny w zakładce “Zgłoszenia do konkursu”
  • Przez wysłanie drogą mailową podpisanego i opatrzonego pieczęcią szkoły Formularza zgłoszeniowego Koordynatora (do pobrania poniżej).

Obydwu rejestracji dokonuje KOORDYNATOR szkolny.

Do pobrania

Regulamin konkursuRegulamin
Załącznik nr 1- Klauzula informacyjna
Załącznik nr 1 – Klauzula informacyjna
Załącznik 1a Oświadczenie rodzica/ opiekunaZałącznik nr 1a do Regulaminu
Załącznik 1b- Oświadczenie uczestnika pełnoletniegoZałącznik nr 1b do Regulaminu
Załącznik nr 2- FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY KOORDYNATORAZałącznik nr 2 – Formularz zgłoszeniowy
 

Komunikat

Szanowni Państwo,

W celu umożliwienia uczestnikom konkursu przygotowania się do I etapu Konkursu, Uczelnia zaprasza na wykłady on- line, które poprowadzą przedstawiciele Kadry Dydaktycznej WSIiZ.

Linki do wykładów na platformie Clickmeeting będą dostępne w tabeli poniżej.

Uczestnictwo w wykładach nie jest warunkiem koniecznym do przystąpienia do Konkursu. Nie obowiązują zapisy na wykłady.

Linki do wykładów

 dr Katarzyna Kowalcze “Udział witamin w utrzymaniu homeostazy organizmu” 03.12.2024 godz 09.00kliknij tutaj
dr Katarzyna Pytkowska “Wpływ witamin na fizjologię skóry i włosów” 03.12.2024 godz 11.00kliknij tutaj
dr Monika Gętek- Paszek “Zaburzenia poziomu witamin w organizmie człowieka” 09.12.2024 godz 09.00kliknij tutaj
prof. dr hab. Andrzej Ziemba “Suplementy witaminowe i ich stosowanie 10.12.2024 godz 8.00kliknij tutaj
mgr Mateusz Gemba “Straty witamin podczas obróbki technologicznej żywności” 13.12.2024 godz 8.00kliknij tutaj
 

Jury Konkursowe

dr n. med. Katarzyna Pytkowska- Przewodnicząca Jury
dr Katarzyna Kowalcze- Członek Jury
dr n med. Monika Gętek- Paszek- Członek Jury
prof. Andrzej Zieliński- Członek Jury
mgr Mateusz Gemba- Członek Jury

Literatura

W tym miejscu opublikowane zostaną tytuły opracowań, zktórych będą mogli skorzystać uczestnicykonkursu w celu przygotowania się do testu.

Słowa kluczowe

W tym miejscu opublikujemy słowa kluczowe dlauczestników II etapu.

Szanowni Państwo,

Poniżej umieszczamy link do formularza Google, za pośrednictwem którego dokonacie Państwo zgłoszenia ELEKTRONICZNEGO uczniów do udziału w Konkursie. Dzięki prawidłowo wypełnionemu formularzowi Organizator otrzyma informacje o danych uczniów (imię, nazwisko, adres mailowy), oraz dane Państwa- Koordynatorów szkolnych.

Przypominamy o najważniejszym:

ZGŁOSZENIA UCZNIÓW MOŻE DOKONAĆ TYLKO KOORDYNATOR.

W KONKURSIE BIORĄ UDZIAŁ UCZNIOWIE KLAS MATURALNYCH I O ROK MŁODSI.

W FORMULARZU KOORDYNATOR MUSI WPISAĆ KAŻDEGO UCZNIA ODDZIELNIE. TYLKO W TEN SPOSÓB BĘDZIEMY W STANIE POWIĄZAĆ UCZNIÓW Z WŁAŚCIWYMI KOORDYNATORAMI.

Link do formularza:

Terminarz

Przedstawiamy najważniejsze daty dotyczące Konkursu:

03.12.2024 do 13.12.2024– spotkania przygotowujące on- line. Daty poszczególnych wykładów i tematy są w zakładce WYKŁADY ON- LINE. W tej samej zakładce znajdą sięlinki do zarejestrowanych wykladów.

06.12.2025– koniec zbiórki zgłoszeń uczestników (za pośrednictwem formularza elektronicznego oraz formularzy przesyłanych mailem. Na dosłanie zgód i oświadczeń rodziców/ opiekunów jest czas do końca grudnia)

13.12.2024– Koordynatorzy otrzymają drogą mailową linki do pokoi webinarowych gdzie przeprowadzimy etap I konkursu

03.01.2025– udostępnimy na stronie konkursu materiały edukacyjne (polecaną literaturę).

16.01.2025 godz. 10.00– Etap I konkursu- test wiedzy on- line.

20.01.2025 Dwadzieścia osób zakwalifikowanych do etapu II otrzyma powiadomienia drogą mailową. Opublikujemy listę osób przechodzących do kolejnego etapu na stronie Konkursu.

22.01.2025– podamy na stronie słowa kluczowe, które należy uwzględnić w pracy nad posterami.

28.02.2025– ostateczny termin nadsyłania posterów przez osoby zakwalifikowane do II etapu. W tym dniu Jury Konkursowe wybierze 5 najlepszych prac, które będą zaprezentowane przez Autorów w finale. Informacja mailowa do osób zakwalifikowanych do prezentacji wyjdzie tego samego dnia, wyniki zostaną też opublikowane na stronie Konkursu.

05.03.2025 godz. 10.00– II etap konkursu- prezentacja on- line posterów przed Jury. Pięć wybranych prac zostanie zaprezentowanych przez Autorów podczas spotkania on- line z Jurorami. Czas wystąpienia nie powinien przekraczać 20 minut. Trójka Laureatów zostanie wyłoniona podczas obrad Jury bezpośrednio po prezentacjach. Informacja do Zwycięzców zostanie wysłana tego samego dnia drogą mailową oraz opublikowana na stronie Konkursu.

07.03.2025– oficjalne ogłoszenie Zwycięzców, wręczenie nagród.

 
 

Patronat honorowy

Patronat medialny

Organizatorzy

 

Biuro Doskonalenia Jakości Kształcenia
Eryk Chodowski
tel.: 789 096 681
e-mail: eryk.chodowski@wsiiz.pl wydarzenia@wsiiz.pl

 

Lokalizacja

Kampus 1

Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 18
Numer kontaktowy 22 562 35 30
Email wydarzenia@wsiiz.pl