Informacje ogólne

Informacje ogólne

Q&A Biblioteki

1. Jak można skontaktować się z Biblioteką?

Kontakt z Biblioteką jest możliwy:

  • adresy maile: Biblioteka: biblioteka@wsiiz.pl
  • telefony: 22 562 35 30 lub 22 562 35 31
  • osobiście w godzinach pracy Biblioteki; harmonogram  https://wsiiz.pl/kontakt/dzial-nauki-oraz-biblioteka
2. W jakich godzinach czynne jest Biblioteka?

Biuro czynne jest od wtorku do piątku w godzinach 08:00 – 16:00.

Poniedziałek – Dzień wewnętrzny – nieczynne dla interesantów (bez obsługi telefonicznej)

Studenci obsługiwani są w pierwszą niedzielę oraz w trzecią sobotę miesiąca w godzinach 09:00 – 17:00.

3. Gdzie mieści się Biblioteka Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia?

Biuro mieści się w głównej siedzibie Uczelni, w Kampusie 1 tj.:

Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 18

02-366 Warszawa

Wejście C (wejście od Kliniki okulistycznej Optegra).

4. W jaki sposób mogę założyć konto biblioteczne?

Konto biblioteczne można założyć osobiście w Bibliotece (posiadając ważną legitymację studencką; a w przypadku słuchaczy studiów podyplomowych – dowód tożsamości), bądź mailowo kierując wiadomość o tytule „Założenie konta bibliotecznego” na adres biblioteka@wsiiz.pl, podając w treści swoje dane osobowe: imię i nazwisko, nr albumu, kierunek studiów, adres mailowy, numer telefonu oraz aktualny adres do korespondencji.

5. Gdzie znajduje się katalog książek Libra.net

Katalog Biblioteki znajduje się na stronie Uczelni w zakładce Dla studenta

Księgozbiór online: https://wsiiz.pl/dla-studenta/wsparcie/biblioteka-wsiiz/publikacje-tradycyjne

6. Na jaki adres mailowy kierować zapytania dotyczące wypożyczenia/zwrotu książki?

Wiadomości prosimy kierować na adres biblioteka@wsiiz.pl podając: imię i nazwisko, nr albumu, kierunek studiów.

7. Na jaki okres można wypożyczyć książki z Biblioteki?

Książki wypożyczane są na okres 2 tygodni. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zwrotu książki (prolongaty). W tym celu należy zgłosić się do Biblioteki (osobiście, mailowo bądź telefonicznie) przed wyznaczonym terminem zwrotu. Prolongaty można dokonać maksymalnie 3 razy.

Biblioteka WSIiZ w Warszawie zastrzega sobie prawo, w uzasadnionych wypadkach (np. dzieła szczególnie poszukiwane) żądać zwrotu wypożyczonych książek przed upływem regulaminowego terminu. Pracownik ma także prawo odmówić przedłużenia terminu wypożyczenia pozycji i zażądać natychmiastowego jej zwrotu.

Biblioteka nie wysyła monitów przypominających o zbliżającym się terminie zwrotu.

8. W jaki sposób mogę zarezerwować publikację?

Rezerwacji można dokonać poprzez katalog on-line Libra.net. Oprócz rezerwacji on-line zamówić książki można osobiście (podając sygnaturę), telefonicznie (podając tytuł i sygnaturę) lub mailowo (na adres biblioteka@wsiiz.pl wysyłając wiadomość z podaną sygnaturą, tytułem oraz imieniem i nazwiskiem zamawiającego). Zamówienie można odebrać w godzinach pracy Biblioteki WSIiZ po wcześniejszym umówieniu się na wizytę.

9. Jak mogę zwrócić wypożyczone publikacje?

Książki może zwrócić osoba trzecia. Dodatkowo zabezpieczone publikacje można włożyć do czerwonej skrzynki nadawczej w holu głównym Kampusu I.

Publikacje zostaną zwrócone (odznaczone z konta czytelnika) dopiero po faktycznym dostarczeniu do Biblioteki.

10. Ile wynosi kara biblioteczna, w jaki sposób oraz w jakim terminie należy ją uregulować?

Kara biblioteczna wynosi 1 zł za każdy dzień zwłoki za każda pozycję. Kwotę należy przelać na indywidualny numer subkonta, który podany jest w systemie e-dziekanat lub opłacić kartą bezpośrednio w Bibliotece. Tytuł przelewu: Imię i Nazwisko_Kara biblioteczna. Wszystkie opłaty powinny być uregulowane najpóźniej w terminie złożenia pracy dyplomowej w Biurze Nauki.

11. Czy uczelnia prenumeruje czasopisma?

Tak, Uczelnia prenumeruje czasopisma z obszarów właściwych dla prowadzonych kierunków studiów. Można je wypożyczyć na takich samych zasadach, jak książki.

Pełna lista prenumerowanych czasopism znajduje się tutaj: https://wsiiz.pl/dla-studenta/wsparcie/biblioteka-wsiiz/publikacje-tradycyjne

12. Czego nie można wypożyczyć z Biblioteki?

Nie można wypożyczać zbiorów specjalnych, dzieł rzadkich i kosztownych, dzieł znajdujących się w księgozbiorze podręcznym tj. encyklopedii, słowników, informatorów, zasobów czytelni, prac dyplomowych.

13. Czym jest Wirtualna Biblioteka Nauki?

Wirtualna Biblioteka Nauki (WBN) to program zakupu i udostępniania światowych zasobów wiedzy w postaci elektronicznych czasopism, książek i baz danych dla polskich instytucji akademickich i naukowych. Źródło: https://wbn.icm.edu.pl/o-wbn/

14. Czym jest IBUK libra i jak uzyskać dostęp?

IBUK Libra – nowoczesna platforma oferująca dostęp do wybranych ebooków i e-czasopism:

Link do strony https://libra.ibuk.pl/ksiazki  

Należy napisać wiadomość na maila biblioteka@wsiiz.pl z prośbą o kod PIN (Tytuł wiadomości: Kod PIN IBUK Libra). Instrukcja korzystania z zasobów znajduje się pod linkiem: https://libra.ibuk.pl

15. Czym jest ACADEMICA i jak uzyskać dostęp?

Academica to darmowa wypożyczalnia, która umożliwia korzystanie ze zbiorów cyfrowych Biblioteki Narodowej. Konto można założyć samodzielnie lub napisać w tej sprawie do pracowników Biblioteki WSIiZ: biblioteka@wsiiz.pl

W Academice udostępniane są dwie kategorie zbiorów:

Zbiory z domeny publicznej oraz te, które są udostępniane na wolnych licencjach lub w oparciu o licencje udzielone Bibliotece Narodowej.

Zbiory chronione prawem autorskim (dostęp możliwy jedynie z komputerów dostępnych na Uczelni).

16. Czym jest EBSCO i jak uzyskać dostęp?

EBSCO to platforma oferująca dostęp do 16 obszernych naukowych baz danych oraz EBSCO Open Dissertations. Biblioteka WSIiZ udostępnia na zapytanie (mailowe) loginy i hasła.

17. Jak uzyskać dostęp do prac dyplomowych obronionych na WSIiZ?

Katalog prac dyplomowych można znaleźć pod linkiem:

https://wsiiz.pl/dla-studenta/ksztalcenie/proces-dyplomowania/praca-dyplomowa zakładka: Korzystanie z prac dyplomowych. Na tym etapie należy wybrać maksymalnie 5 prac i spisać 4-cyfrowe numery przypisane danej pracy

Składają wniosek online o wgląd do pracy dyplomowej należy wskazać prace wpisując wspomniane 4-cyfrowe numery. Prace będą przygotowane do wglądu w ciągu 3 dni powszednich od złożenia wniosku. Wgląd jest możliwy do 30 dni od informacji o przygotowaniu prac.

Informacje ogólne

Godziny otwarcia

  • PONIEDZIAŁEK: Dzień wewnętrzny – nieczynne dla interesantów (bez obsługi telefonicznej)
  • WTOREK: 08:00 – 16:00
  • ŚRODA: 08:00 – 16:00
  • CZWARTEK: 08:00 – 16:00
  • PIĄTEK: 08:00 – 16:00
  • SOBOTA: 09:00 – 17:00
  • NIEDZIELA: 09.00 – 17.00