Relacja z Blended Intensive Program Interdisciplinary Program: Work-Life Balance w WSIiZ w ramach programu Erasmus+

Nasze mobilności
Nasze mobilnościRelacje z wyjazdów studenckich

Relacja z Blended Intensive Program Interdisciplinary Program: Work-Life Balance w WSIiZ w ramach programu Erasmus+

Szanowni studenci oraz wykładowcy,

W dniach 04-05 września 2023 r. (online) oraz 18-22 września 2023 r. Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie realizowała warsztaty i wykłady w ramach Erasmus+ Blended Intensive Program “Interdisciplinary Program: Work-Life Balance”.

 

PL Dofinansowane przez UE PANTONE

 

Wydarzenie zorganizowane przez WSIiZ w Warszawie cieszyło się dużym zainteresowaniem studentów z uczelni partnerskich. Ostatecznie odwiedziło nas 21 studentów z 6 uczelni, z 5 krajów, którzy przez 2 dni online i 5 dni na miejscu brali aktywny udział w zajęciach przewidzianych w ramach programu.

Inicjatywa mieszanych programów intensywnych (Blended Intensive Program, BIP) to koncepcja dość nowa w programie Erasmus+ dostępna od ram finansowych 2021-2027, która wprowadza możliwość krótkoterminowych wyjazdów studentów i/lub pracowników na zajęcia do innych uczelni partnerskich.

 

Tematyka BIP wybrana przez Wyższą Szkołę Inżynierii i Zdrowia w Warszawie jest obecnie bardzo istotna i aktualna – Work-Life Balance, jest częścią życia każdego z nas, bardzo istotnym z perspektywy zdrowia młodych ludzi wkraczających w dorosłość.

 

Partnerami Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie w organizacji wydarzenia, którzy przysłali do nas swoich studentów oraz brali udział w opracowaniu programu BIPu były następujące uczelnie:

 

Na BIP do Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie finalnie przyjechały 22 osoby: 21 studentów oraz 1 wykładowczyni z uczelni organizujących BIP razem z WSIiZ oraz z kilku innych zaprzyjaźnionych Uczelni:

  • z Litwy z Kauno Kolegija w Kownie;
  • osoby z Bułgarii z Medical University of Sofia w Sofii;
  • z Czech z Czech University of Life Sciences Prague w Pradze.

 

Mały przegląd narodowości uczestników:

Na wydarzenie na miejscu przygotowano kuchnię z dostępem do kawy, herbaty, napojów, ciastek i owoców oraz kanapek, słodkich bułek i dań obiadowych (w uwzględnieniem szczególnych potrzeb żywieniowych uczestników). Studenci otrzymali identyfikatory oraz garść najważniejszych informacji, jak odnaleźć się na uczelni i czego mogą spodziewać się po programie. Wszyscy pracownicy uczelni byli poinformowani o wydarzeniu. Na koniec wydarzenia przygotowano dla uczestników certyfikaty uczestnictwa oraz drobne upominki.


BIP – dzień po dniu

W dniach 4-5 września 2023 r. odbyła się część online programu realizowana za pośrednictwem platformy ClickMeeting. Zajęcia online przebiegły zgodnie z planem. Jak zazwyczaj w przypadku takich wydarzeń, niektórzy uczestnicy byli bardziej aktywni, inni trochę mniej, ale pierwsze dni online zdecydowanie pomogły przełamać lody i nawiązać pierwsze znajomości. Po zajęciach online uczestnicy dostali informację mailową z przypomnieniem „zadań domowych” zleconych przez prowadzących oraz prośbą od organizatorów o przygotowanie kliku słów od siebie o sobie. W dowolnej formie: słownej, prezentacji, tiktoka, zdjęcia itp.

 


ONLINE CLASSES

Poniedziałek 04.09.2023

“Work-life balance – the origins?” – Carlos Bobbert

“CSR Corporate Social Responsibility. Responsibility introduction of the policy” – Magdalena Sikorska

“Mechanisms of job burnout – Measures to counteract professional burnout in the workplace” – Joanna Świątek

“HUMAN body + mind + emotions” – Joanna Świątek

 

Wtorek 05.09.2023

“Heart based communication with heart & mind coherence practice” – Joanna Staude-Potocka certified coach of HeartMath Institute of California

“Diet and work-life balance” – Monika Gętek-Paszek

“Discussion about safety rules at school and at home”– Patrycjusz Kurek

“Emergency First Aid – Rules about Work-Life Balance” – Patrycjusz Kurek


 

Tydzień później – od 18 do 22 września 2023 r. – odbywała się część stacjonarna zajęć na miejscu w Warszawie. W poniedziałek rano 18 września została naszykowana kuchnia z poczęstunkiem oraz stanowisko rejestracji. Uczestnicy po rejestracji i złożeniu podpisów na liście obecności dostawali identyfikatory i drobne upominki i kierowani byli do kuchni na kawę, herbatę i ciastko. Po oficjalnym otwarciu przez Pana Rektora – dr. n. chem. Sebastiana Grzyba, i spacerze po Kampusie nr 1 Uczelni, rozpoczęły się zajęcia. Na początek uczestnicy prezentowali krótkie opisy/prezentacje własne. Efekt tego ćwiczenia wydawał się rozluźniający i pozwalał im się lepiej poznać. Dalej realizowane były warsztaty zgodnie z programem.

 



FACE TO FACE MEETINGS

Poniedziałek 18.09.2023

“Why it is worth taking care of your work-life balance?” – mgr Carlos Bobbert

“How to communicate effectively with Non Violent Communication approach across cultures and with respect for diversity” – Joanna Staude-Potocka and Katarzyna Malczewska Blaszczuk

 

Wtorek 19.09.2023

“How to improve your interpersonal relationships at work, at university and at home – workshops” coach Magdalena Cieśla

“Getting to know yourself and solving conflicts and improving personal relationships – workshops” – coach Magdalena Cieśla

“The role of managers in shaping the vision of health and sustainable performance” – Carlos Bobbert

“How to find passion and motivation for yourself at work and in your personal life” – Joanna Świątek

“Methods of managing yourself in time – changing habits” – Joanna Świątek

 

Środa 20.09.2023

„CSR solutions used in the working environment. Practical examples of ecological applications in the workplace”

– Magdalena Sikorska

„CSR solutions used in the working environment. Practical examples of ecological applications in the workplace”

– Magdalena Sikorska

„Diet and work-life balance – easy cooking and healthy eating” – dr n. med. Monika Gętek-Paszek

„Cooking and dietary workshops” – dr n. med. Monika Gętek-Paszek

“Stress control – A different workshop on stress – Stressing from a biological point of view” “Relaxation exercises during office work” – Iwona Piątkowska

“Breath vs. productivity and health – a breathing and relaxation workshop?” – Iwona Piątkowska

 

Czwartek 21.09.2023

“The scope of first aid at work, at home, on a trip – workshops” “Basic rules of First Aid: CPR, Injuries, Trauma examinations, First Aid for Animals, Hypothermia, Hiperthermia, Own Safety” – Patrycjusz Kurek

Pre-medical first aid step by step – workshops” – Patrycjusz Kurek

“Cardiopulmonary resuscitation – field first aid workshops” – Patrycjusz Kurek

 

Piątek 22.09.2023

“Workshops – production of natural relaxing cosmetics in harmony with the natural environment” – Katarzyna Pytkowska

“Workshops – relaxing skin care treatments” – Łukasz Czerniewski


Zajęcia każdego dnia miały podobny przebieg: od 09:00 do 12:00 pierwszy blok zajęć, po którym była przerwa obiadowa. Następnie kolejne bloki zajęciowe do godziny 16:30. Na koniec dnia uczestnicy mieli przekazywane informacje organizacyjne na kolejny dzień. W międzyczasie uczestnicy mieli stały dostęp do kuchni, gdzie czekała na nich kawa, herbata, woda, soki, owoce, ciastka oraz kanapki i słodkie bułki, a w czasie przerwy obiadowej coś na obiad.

Zajęcia realizowane były na obydwu kampusach WSIiZ, dając studentom możliwość poznania obydwu przestrzeni. W poniedziałek i piątek studenci mieli również możliwość skorzystania z dodatkowej wycieczki – w poniedziałek do Muzeum Powstania Warszawskiego, w piątek na Starówkę i Trakt Królewski. Oczywiście nie wszyscy byli zainteresowani wycieczką, jednak sporo osób skorzystało z zaproszenia.

Ostatniego dnia zajęcia zakończyły się egzaminem, po którym uczestnicy udali się na obiad, a po sprawdzeniu egzaminu rozdano wszystkim certyfikaty uczestnictwa oraz drobne upominki. Osoby chętne wybrały się jeszcze na wycieczkę po Trakcie Królewskim i Starówce.

Na temat BIP w WSIiZ wybraliśmy aktualną obecnie kwestię równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym, czyli Work-Life Balance. Tematyka była w naszym przekonaniu dobrze dobrana, ponieważ rekrutacja uczestników zamiast zakładanych 3 miesięcy zajęła nam mniej niż miesiąc.

 

Więcej szczegółów w informatorze opracowanym przez nas dla uczestników dostępnym pod adresem: https://drive.google.com/file/d/1Ngqy3AlMMdzgC9hnl4Or5VpQe9Zkkyux/view.

 

Zdjęcia z wydarzenia dostepnę są pod adresem: https://photos.app.goo.gl/4eVrEN1D4RPgwf7R7

BIP Erasmus Warsaw

Wszystkie kategorie