• Contrast
    • Default mode
    • Night mode
    • High Contrast Black White mode
    • High Contrast Black Yellow mode
    • High Contrast Yellow Black mode
    • Layout
    • Fixed layout
    • Wide layout
    • Font
    • Set Smaller Font
    • Set Default Font
    • Set Larger Font
  • Tiktok
Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • O uczelni
    • Informacje o nas
      • Misja Uczelni
      • Władze Uczelni
      • Podstawa prawna
      • Certyfikaty i wyróżnienia
    • Prezentacja Uczelni
      • Wirtualny Spacer
      • Dlaczego WSiIZ?
      • Galeria
        • Kampus nr 1
        • Kampus nr 2
    • Kadra dydaktyczna
    • Rady Pracodawców
    • Rada Konsultacyjna
    • Samorząd Studentów
    • Osiągnięcia studentów
    • Wydarzenia
    • Projekty UE
    • Naukowa Sesja posterowa HPCI
    • Akademia Wiedzy o Zdrowiu
    • Czuję chemię!
    • Akademia Rozwoju Zainteresowań
    • Akademia Liderów Health & Beauty
    • WSIiZ TV
    • Bezpieczeństwo COVID-19
    • RODO
  • Oferta Edukacyjna
    • Kształcenie Specjalistyczne
      • Specjalista technolog produktów kosmetycznych
      • Specjalista w zakresie kosmetologii stosowanej
      • Specjalista w zakresie poradnictwa żywieniowego i dietetycznego
      • Specjalista w zakresie analizy i oceny jakości żywności
    • Studia I stopnia
      • Chemia kosmetyczna
      • Chemia ogólna
      • Chemia żywności
      • Dietetyka
      • Inżynieria ochrony zdrowia i promocja
      • Kosmetologia
    • Studia II stopnia
      • Dietetyka
      • Kosmetologia
      • Technologia kosmetyku
    • Studia Podyplomowe
      • Detergenty, środki czystości i produkty chemii gospodarczej
      • Dietetyka
      • HI TECH w kosmetologii [WSIIZ + ITP]
      • Kosmetologia bioestetyczna
      • Kosmetologia stosowana
      • Podologia [WSIiZ + Podoland]
      • SPA&Wellness [WSIiZ + NOVA GROUP]
      • Technologia produkcji kosmetyków
      • Trychologia kosmetologiczna
  • Dla Kandydata
    • Rejestracja Online
    • Zasady rekrutacji
    • Rekrutacja dla Cudzoziemców
    • Kurs językowy
    • Przeniesienie z innej uczelni
    • Promocje / Korzyści
    • Dni otwarte
  • Dla Studenta
    • E-Dziekanat
    • Organizacja roku akademickiego
    • Programy Studiów
    • BON
      • Punkt Konsultacyjny
    • Biblioteka
      • Godziny pracy
      • Księgozbiór
      • Czasopisma tradycyjne
      • Czasopisma on-line
      • IBUK Libra
      • Academica
      • Wirtualna Biblioteka Nauki
      • Przydatne linki
      • Współpraca międzybiblioteczna
      • Regulamin
    • Praktyki Studenckie
      • Praktyki Studenckie
        • Studenckie praktyki zawodowe
        • Chemia kosmetyczna
        • Chemia ogólna
        • Chemia żywności
        • Dietetyka I st.
        • Dietetyka II st.
        • Inżynieria ochrony zdrowia i promocja
        • Kosmetologia I st.
        • Kosmetologia II st.
        • Technologia kosmetyku II st.
        • Kształcenie Specjalistyczne
        • Wykaz Instytucji
    • Dział Płatności
    • Dział Stypendiów
    • Organizacje studenckie
    • ERASMUS +
      • Program
      • Aktualności
      • Uczelnie Partnerskie
      • Incoming Sudents
      • Nasze Mobilności
    • Proces dyplomowania
      • Praca dyplomowa
      • Praktyczny egzamin zawodowy
      • Konkurs na najlepszą pracę dyplomową
      • Studia podyplomowe
    • Absolwenci
    • Materiały do pobrania
    • Wsparcie studentów
    • Biuro Karier
      • Misja i Funkcje
      • Porady
      • Międzynarodowe CV
      • Praktyki w WSIiZ
  • Dla Wykładowcy
    • E-Dziekanat
    • Biblioteka
    • Logowanie
  • Współpraca
    • Partnerzy
    • Szkoły Patronackie
    • Warsztaty Edukacyjne
    • Oferta wynajmu sal
    • Centrum Prasowe
    • Program lojalnościowy
    • Praca w WSIiZ
    • Współpraca międzybiblioteczna
  • Kontakt
    • Biuro Karier
    • Biuro Marketingu
    • Biuro Rekrutacji
    • Biuro Rozwoju Uczelni i Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym
    • Biuro Spraw Studenckich
    • Dział Nauki oraz Biblioteka
    • Dział Planowania i Organizacji Studiów
    • Dział Płatności i Stypendiów
    • Pełnomocnik BON
    • Rektorat
Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • O uczelni
    • Informacje o nas
      • Misja Uczelni
      • Władze Uczelni
      • Podstawa prawna
      • Certyfikaty i wyróżnienia
    • Prezentacja Uczelni
      • Wirtualny Spacer
      • Dlaczego WSiIZ?
      • Galeria
        • Kampus nr 1
        • Kampus nr 2
    • Kadra dydaktyczna
    • Rady Pracodawców
    • Rada Konsultacyjna
    • Samorząd Studentów
    • Osiągnięcia studentów
    • Wydarzenia
    • Projekty UE
    • Naukowa Sesja posterowa HPCI
    • Akademia Wiedzy o Zdrowiu
    • Czuję chemię!
    • Akademia Rozwoju Zainteresowań
    • Akademia Liderów Health & Beauty
    • WSIiZ TV
    • Bezpieczeństwo COVID-19
    • RODO
  • Oferta Edukacyjna
    • Kształcenie Specjalistyczne
      • Specjalista technolog produktów kosmetycznych
      • Specjalista w zakresie kosmetologii stosowanej
      • Specjalista w zakresie poradnictwa żywieniowego i dietetycznego
      • Specjalista w zakresie analizy i oceny jakości żywności
    • Studia I stopnia
      • Chemia kosmetyczna
      • Chemia ogólna
      • Chemia żywności
      • Dietetyka
      • Inżynieria ochrony zdrowia i promocja
      • Kosmetologia
    • Studia II stopnia
      • Dietetyka
      • Kosmetologia
      • Technologia kosmetyku
    • Studia Podyplomowe
      • Detergenty, środki czystości i produkty chemii gospodarczej
      • Dietetyka
      • HI TECH w kosmetologii [WSIIZ + ITP]
      • Kosmetologia bioestetyczna
      • Kosmetologia stosowana
      • Podologia [WSIiZ + Podoland]
      • SPA&Wellness [WSIiZ + NOVA GROUP]
      • Technologia produkcji kosmetyków
      • Trychologia kosmetologiczna
  • Dla Kandydata
    • Rejestracja Online
    • Zasady rekrutacji
    • Rekrutacja dla Cudzoziemców
    • Kurs językowy
    • Przeniesienie z innej uczelni
    • Promocje / Korzyści
    • Dni otwarte
  • Dla Studenta
    • E-Dziekanat
    • Organizacja roku akademickiego
    • Programy Studiów
    • BON
      • Punkt Konsultacyjny
    • Biblioteka
      • Godziny pracy
      • Księgozbiór
      • Czasopisma tradycyjne
      • Czasopisma on-line
      • IBUK Libra
      • Academica
      • Wirtualna Biblioteka Nauki
      • Przydatne linki
      • Współpraca międzybiblioteczna
      • Regulamin
    • Praktyki Studenckie
      • Praktyki Studenckie
        • Studenckie praktyki zawodowe
        • Chemia kosmetyczna
        • Chemia ogólna
        • Chemia żywności
        • Dietetyka I st.
        • Dietetyka II st.
        • Inżynieria ochrony zdrowia i promocja
        • Kosmetologia I st.
        • Kosmetologia II st.
        • Technologia kosmetyku II st.
        • Kształcenie Specjalistyczne
        • Wykaz Instytucji
    • Dział Płatności
    • Dział Stypendiów
    • Organizacje studenckie
    • ERASMUS +
      • Program
      • Aktualności
      • Uczelnie Partnerskie
      • Incoming Sudents
      • Nasze Mobilności
    • Proces dyplomowania
      • Praca dyplomowa
      • Praktyczny egzamin zawodowy
      • Konkurs na najlepszą pracę dyplomową
      • Studia podyplomowe
    • Absolwenci
    • Materiały do pobrania
    • Wsparcie studentów
    • Biuro Karier
      • Misja i Funkcje
      • Porady
      • Międzynarodowe CV
      • Praktyki w WSIiZ
  • Dla Wykładowcy
    • E-Dziekanat
    • Biblioteka
    • Logowanie
  • Współpraca
    • Partnerzy
    • Szkoły Patronackie
    • Warsztaty Edukacyjne
    • Oferta wynajmu sal
    • Centrum Prasowe
    • Program lojalnościowy
    • Praca w WSIiZ
    • Współpraca międzybiblioteczna
  • Kontakt
    • Biuro Karier
    • Biuro Marketingu
    • Biuro Rekrutacji
    • Biuro Rozwoju Uczelni i Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym
    • Biuro Spraw Studenckich
    • Dział Nauki oraz Biblioteka
    • Dział Planowania i Organizacji Studiów
    • Dział Płatności i Stypendiów
    • Pełnomocnik BON
    • Rektorat
  • Jesteś tutaj:  
  • Start
  • Dla Studenta
  • Dział Stypendiów

COVER WSIIZ b


STYPENDIA

loading...
Rodzaje świadczeń
Socjalne
Dla osób niepełnosprawnych
Rektora
Zapomoga

 Aktualizacja na semestr letni w roku akademickim 2021/2022

Świadczenia pomocy materialnej, przysługują na studiach pierwszego stopnia, studiach drugiego stopnia i jednolitych studiach magisterskich. Łączny okres, przez który przysługują świadczenia wynosi 12 semestrów, bez względu na ich pobieranie przez studenta, z zastrzeżeniem, że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na studiach: pierwszego stopnia - nie dłużej niż przez 9 semestrów, drugiego stopnia - nie dłużej niż przez 7 semestrów. Do łącznego okresu wlicza się wszystkie rozpoczęte przez studenta semestry na studiach, w tym semestry przypadające w okresie korzystania z urlopów, z wyjątkiem semestrów na kolejnych studiach pierwszego stopnia rozpoczętych lub kontynuowanych po uzyskaniu pierwszego tytułu zawodowego licencjata, inżyniera lub równorzędnego.

W przypadku kształcenia się na kilku kierunkach, semestry odbywane równocześnie traktowane są jako jeden semestr.

Świadczenia pomocy materialnej oraz stypendium Ministra za znaczące osiągnięcia nie przysługują studentowi posiadającemu tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera albo równorzędny – niezależnie, kiedy został on uzyskany i na jakim kierunku. Prawa do tych świadczeń pozbawiona jest także osoba posiadająca tytuł zawodowy licencjata, inżyniera albo równorzędny, jeżeli ponownie podejmuje studia pierwszego stopnia. Wskazane obostrzenia dotyczą także tytułów zawodowych uzyskanych za granicą.

W przypadku stypendium dla osób niepełnosprawnych, gdy niepełnosprawność powstała w trakcie studiów lub po uzyskaniu tytułu zawodowego, student może otrzymywać to świadczenie na kolejnym kierunku studiów, jednak tylko na jednym i nie dłużej niż przez okres 12 semestrów  z zastrzeżeniem, że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na studiach: pierwszego stopnia - nie dłużej niż przez 9 semestrów, drugiego stopnia - nie dłużej niż przez 7 semestrów.

Student studiujący równocześnie na kilku kierunkach studiów może otrzymywać stypendium socjalne, stypendium dla osób niepełnosprawnych, stypendium rektora dla najlepszych studentów, zapomogę oraz stypendia  ministra tylko na jednym, według własnego wyboru.

W roku akademickim 2021/2022 student może ubiegać się w Uczelni o świadczenia ze środków przeznaczonych na ten cel z budżetu państwa w formie : 

  • STYPENDIUM SOCJALNE– jest przyznawane studentowi znajdującemu się w trudnej sytuacji materialnej, maksymalny dochód uprawniający do uzyskania stypendium to 1000,00 zł netto na osobę w gospodarstwie domowym.
  • STYPENDIUM SOCJALNE W ZWIĘKSZONEJ WYSOKOŚCI z tytułu nie przekroczenia kwoty 200,00 zł netto na osobę w gospodarstwie domowym,
  • STYPENDIUM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH jest przyznawane na podstawie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności,
  • STYPENDIUM REKTORA dla najlepszych studentów za:
  • wysoką średnią ocen
  • osiągnięcia naukowe
  • osiągnięcia artystyczne
  • osiągnięcia sportowe 

Stypendium Rektora dla najlepszych studentów, można otrzymać na podstawie sumarycznej liczby punktów osiągniętych za wyróżniających wyników w nauce, osiągnięcia naukowe, osiągnięcia artystyczne lub osiągnięcia sportowe, które student uzyskał w roku akademickim poprzedzającym rok wnioskowania o stypendium Rektora:

  • złożył wszystkie egzaminy i uzyskał zaliczenia w tym praktyki, przewidziane w planie studiów i programie nauczania na dany rok w pierwszych terminach bez ocen niedostatecznych, zgodnie z harmonogramem sesji egzaminacyjnej.
  • osiągnięcia naukowe- za osiągnięcia naukowe, na podstawie których student może ubiegać się o stypendium rektora dla najlepszych studentów, uważa się:
  • publikacje prac naukowych,
  • czynny udział w charakterze prelegenta w konferencjach naukowych,
  • organizację konferencji naukowej
  • osiągnięcia artystyczne - za osiągnięcia artystyczne, na podstawie których student może ubiegać się o stypendium rektora dla najlepszych studentów, uważa się:
  • autorstwo książki artystycznej (np. albumu fotograficznego),
  • współautorstwo działa artystycznego,
  • miejsce medalowe w artystycznych konkursach/festiwalach.
  • wysokie wyniki sportowe – za osiągnięcia studenta na podstawie wysokich wyników sportowych uważa się: wyniki sportowe we współzawodnictwie krajowym lub międzynarodowym w dwóch poprzednich semestrach.

 

ZAPOMOGA –  Jest jednorazowym świadczeniem przyznawanym studentom, którzy znaleźli się przejściowo w trudnej sytuacji losowej.

Przez przejściowo trudną sytuację życiową należy rozumieć:

  • śmierć członka najbliższej rodziny,
  • urodzenie dziecka przez studentkę lub urodzenie się dziecka, którego ojcem jest student,
  • chorobę lub nieszczęśliwy wypadek studenta, jego dziecka lub członka najbliższej rodziny,
  • klęskę żywiołową (np. powódź, pożar, huragan),
  • inne zdarzenie losowe, powodujące znaczne pogorszenie się sytuacji materialnej studenta.

Sam fakt przejściowo trudnej sytuacji życiowej, nie może być podstawą przyznania zapomogi, jeśli w wyniku zajścia zdarzenia w świetle przedstawionych dokumentów komisja nie stwierdzi pogorszenia się sytuacji materialnej studenta tak, by można było uznać ją za trudną. W przypadku trwałego pogorszenia sytuacji materialnej student powinien ubiegać się o przyznanie stypendium socjalnego. Student może otrzymać zapomogę dwa razy w roku akademickim a z tytułu tego samego zdarzenia, może otrzymać tylko jedną zapomogę.

Studenci Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie mogą się również ubiegać o:

  • Stypendium ministra za wybitne osiągnięcia
  • Kredyty studenckie

Do Działu Stypendiów należy się zgłosić z wypełnionym wnioskiem wraz z załącznikami  o przyznanie wybranego stypendium lub wnioskiem o zapomogę oraz z kompletem dokumentacji. Wszystkie wnioski i załączniki powinny być wydrukowane DWUSTRONNIE.

W roku akademickim 2021/2022 wnioski stypendialne składamy:

  • Stypendium socjalne – listownie
  • Zapomoga – listownie

Wnioski przesyłamy na adres:

Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia
Dział Stypendiów
Al. Jerozolimskie 195a
02-222 Warszawa

Datą złożenia wniosku jest data stempla pocztowego.

Chcesz wysłać przesyłkę? Dla naszych studentów firma smartkurier.pl przygotowała specjalne ceny! Jak skorzystać ze zniżki? Szczegóły odnajdziesz w ogłoszeniu na swoim profilu w e-dziekanacie.

  • Stypendium dla osób niepełnosprawnych – mailowo
  • Stypendium Rektora – mailowo.

Wnioski wysyłamy na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Datą złożenia wniosku jest data wysłania maila.

W przypadku braku potwierdzenia mailowego otrzymania dokumentacji stypendialnej, w okresie 3 dni roboczych od ich wysłania, prosimy o PILNY kontakt z Działem Stypendiów.


Student otrzymuje stypendia, w danym roku akademickim przez okres 9 miesięcy, z wyjątkiem przypadku, gdy ostatni rok studiów zgodnie z planem studiów trwa jeden semestr, wówczas świadczenie może być przyznane również na jeden semestr – do 5 miesięcy.

Świadczenia pomocy materialnej wypłacane są na wskazane przez studenta konto bankowe. Wypłaty realizowane są co miesiąc, termin wypłaty uzależniony jest każdorazowo od daty wpłynięcia środków finansowych z Ministerstwa  na konto uczelni. (około 25-go dnia danego miesiąca).

Do Pobrania:

  • Regulamin świadczeń dla studentów stan na rok 2021/2022 semestr letni
  • informator MEiN

 

TERMINARZ STYPENDIALNY

Terminarz stypendialny obowiązujący w roku akademickim 2021/2022

Obowiązuje wszystkich studentów semestru zimowego:

od 04.10.2021 r. – do 25.10.2021 r. – termin składania wniosków

od 30.11.2021 r. – do 10.12.2021 r. – wydawanie decyzji stypendialnych

do 15.12.2021 r. – wypłata I transzy stypendium za mc: X, XI, XII 2021 r.

ok. 25-28 dnia miesiąca - wypłaty stypendium od I do VI 2022 r.

Obowiązuje tylko osoby rekrutujące się na I semestr (letni):

od 25.02.2022 r. – do 20.03.2022 r. – termin składania wniosków

od 30.04.2022 r. – do 09.05.2022 r. – wydawanie decyzji stypendialnych

do 15.05.2022 r. – wypłata I transzy stypendium za mc: III, IV 2022 r.

ok. 25 - 28 dnia miesiąca - wypłata stypendium od V do VI 2022 r.

Warunkiem rozpatrzenia wniosku o przyznanie stypendium jest złożenie kompletu wymaganej dokumentacji.

Decyzje stypendialne będą wydawane/przesyłane przez Dział Stypendiów.

 

KONTAKT DO DZIAŁU STYPENDIÓW:

Dział stypendiów znajduje się w Kampusie nr 2

Al. Jerozolimskie 195a [piętro IV]
02-222 Warszawa

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Joanna Zarajczyk
Specjalista ds. administracji

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
   225623550
48519590380

 

 

ZASADY I TRYB PRZYZNAWANIA STYPENDIUM SOCJALNEGO

W roku akademickim 2021/2022 student może otrzymać:

STYPENDIUM SOCJALNE:

  • jest przyznawane studentowi na okres dwóch semestrów (9 mc.), z wyjątkiem przypadku, gdy ostatni rok studiów zgodnie z planem studiów trwa jeden semestr, wówczas świadczenie może być przyznane również na jeden semestr – do 5 miesięcy,
  • znajdującemu się w trudnej sytuacji materialnej, maksymalny dochód uprawniający do uzyskania stypendium to 1000zł netto/osobę w gospodarstwie domowym;
  • świadczenia pomocy materialnej wypłacane są na wskazane przez studenta konto bankowe. Wypłaty realizowane są co miesiąc, termin wypłaty uzależniony jest każdorazowo od daty wpłynięcia środków finansowych z Ministerstwa na konto uczelni (około 25 go dnia danego miesiąca).

Stypendium socjalne przyznawane jest na wniosek studenta wraz z załącznikami. Wniosek o przyznanie stypendium, składa się w terminie od 04 do 25 października 2021r. W przypadku rozpoczynania studiów od semestru letniego wniosek o przyznanie stypendium, składa się w terminie od 25 lutego do 20 marca 2022r.

W przypadku wadliwie wypełnionego wniosku Uczelnia wzywa studenta do poprawienia lub uzupełnienia wniosku, w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania. W przypadku niezastosowania się do wezwania wniosek pozostawia się bez rozpoznania.

Do Działu Stypendiów należy się wysłać wniosek o przyznanie wybranego stypendium wraz z kompletem dokumentów. Wnioski niekompletne nie będą przyjmowane.

Wszystkie wnioski i dokumenty powinny być wydrukowane DWUSTRONNIE.

Wnioski i załączniki przesyłamy na adres:

Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia
Dział Stypendiów
Al. Jerozolimskie 195a
02-222 Warszawa

Datą złożenia wniosku jest data stempla pocztowego.

Chcesz wysłać przesyłkę? Dla naszych studentów firma smartkurier.pl przygotowała specjalne ceny! Jak skorzystać ze zniżki? Szczegóły odnajdziesz w ogłoszeniu na swoim profilu w e-dziekanacie.

 

WNIOSKI STYPENDIALNE WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI
  • Wniosek
  • Załacznik 1A- oświadczenie członka rodziny (WAŻNE! Składa każdy pełnoletni członek rodziny wraz ze studentem),
  • Załacznik 1B– oświadczenie o samodzielnym tworzeniu gospodarstwa domowego (WAŻNE! Składasz jeżeli spełniasz warunki samodzielności finansowej wg. informacji w załączniku),
  • Arkusz do samodzielnego wyliczenia wysokości dochodu - pomocniczy do własnych obliczeń - nie załączamy do wniosku,
  • Wzór zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o wysokości dochodów, które podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, 30b, 30c i 30e ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307, z późn. zm.) (WAŻNE! Na wspólnym zaświadczeniu z US małżonków, dochody każdego z nich powinny być wyodrębnione), (WAŻNE dodatkowo dochód nieopodatkowany osób w wieku - do ukończenia 26 lat )
  • Wzór zaświadczenia z ZUS o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne
  • Wzór oświadczenia członka rodziny o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne (WAŻNE! Studenci składają tylko w momencie braku możliwości uzyskania właściwego zaświadczenia z ZUS),
  • Przykładowy wzór wniosku do Urzędu Skarbowego - o wydanie zaświadczenia za 2020 rok
  • Przykładowy wzór wniosku do OPS – w przypadku dochodu poniżej 600 zł na osobę
  • Oświadczenie członka rodziny o aktualnej sytuacji materialnej (WAŻNE! Student składa oświadczenie tylko na prośbę pracownika Działu Stypendiów)
  • Oświadczenie o statusie osoby bezrobotnej niezarejestrowanej w UP

Do Działu Stypendiów należy się zgłosić z wypełnionym wnioskiem o przyznanie wybranego stypendium wraz z kompletem dokumentów.

WAŻNE! Dokumenty powinny być uporządkowane dla każdego członka rodziny w osobnej koszulce foliowej.

Wnioski niekompletne nie będą przyjmowane.

Wszystkie wnioski i dokumenty powinny być wydrukowane DWUSTRONNIE.

 
WYMAGANE DOKUMENTY

Wykaz dokumentacji do wniosku o przyznanie stypendium socjalnego:

  • Dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, 30b, 30c i 30e ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.).
  • Dochody wolne od podatku dochodowego na podstawie art.21 ust. 1 pkt 148 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych ( w przypadku uzyskiwania w 2020r. dochodu ze stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy, stosunku służbowego, stosunku pracy nakładczej, umów zlecenia) - dochód nieopodatkowany osób do ukończenia 26 roku życia,
  • Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości uzyskanego dochodu za rok 2020 wszystkich pełnoletnich członków rodziny, nawet jeśli dochód wynosił 0 zł.
  • Oświadczenie Załącznik nr 1A,wszystkich pełnoletnich członków rodziny o dochodzie uzyskiwanym z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, karta podatkowa) ,
  • Zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (lub KRUS) wszystkich pełnoletnich członków rodziny studenta, którzy osiągnęli dochód, o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne w roku kalendarzowym poprzedzającym rok akademicki, w którym przyznawane są stypendia.

Dotyczy wszystkich członków rodziny, którzy osiągnęli dochody.

Wyżej wymienione zaświadczenie nie dotyczy osób, których jedynym źródłem dochodu jest dochód z gospodarstwa rolnego.

  • Dochody uzyskiwane poza granicą Rzeczypospolitej Polskiej

Zaświadczenie właściwego organu lub oświadczenie o dochodach pomniejszonych odpowiednio o zapłacone za granicą RP: podatek dochodowy, składki na ubezpieczenie społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne, wydane przez właściwy organ podatkowy kraju, w którym te dochody zostały osiągnięte.

  • Dochody niepodlegające opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych

Oświadczenie o dochodzie niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym – Załącznik nr 1A

  • Obligatoryjnie każdy student wnioskujący o świadczenie, a którego miesięczny dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty określonej w ustawie o pomocy społecznej – 528,00 zł, (od dnia 01.01.2022r. poniżej 600 zł) który ubiega się o stypendium socjalne – jest wprowadzenie obowiązku przedłożenia zaświadczenia z ośrodka pomocy społecznej o sytuacji dochodowej i majątkowej swojej oraz rodziny obejmującego okres od roku bazowego (tj. roku poprzedzającego rak akademicki w którym student ubiega się o świadczenie) do dnia wydania zaświadczenia.

 

DODATKOWO, w zależności od rodzaju dochodu:

  • Dochody z gospodarstwa rolnego:
  • zaświadczenie z urzędu gminy lub oświadczenie członka rodziny o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych za rok 2020,
  • umowa dzierżawy, w przypadku oddania części lub całości gospodarstwa rolnego w dzierżawę,
  • umowa zawarta w formie aktu notarialnego, w przypadku wniesienia gospodarstwa rolnego do użytkowania przez rolniczą spółdzielnię produkcyjną.
  • Świadczenia alimentacyjne:
  • kopia odpisu wyroku sądu zasądzającego alimenty na rzecz osób w rodzinie lub spoza rodziny albo kopia odpisu protokołu z posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej lub przed mediatorem,
  • przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące faktyczną wysokość otrzymanych alimentów,
  • zaświadczenie komornika o całkowitej lub częściowej bezskuteczności egzekucji alimentów, a także o wysokości wyegzekwowanych alimentów niższych lub wyższych niż zasądzone w wyroku, ugodzie sądowej lub ugodzie przed mediatorem,
  • oświadczenie o wysokości otrzymanych alimentów (Załącznik 1A),
  • odpis wyroku oddalającego powództwo o ustalenie świadczenia alimentacyjnego,\
  • decyzja właściwego organu lub oświadczenie o przyznaniu świadczeń alimentacyjnych, z określeniem ich wysokości za rok 2020,
  • orzeczenie sądu zobowiązujące jednego z rodziców do ponoszenia całkowitych kosztów utrzymania dziecka oraz dokumenty potwierdzające ten fakt,
  • dokument z właściwego urzędu w sprawie zobowiązań alimentacyjnych dłużnika przebywającego za granicą.

 

Ponadto, w przypadku utraty/uzyskania dochodu student jest zobowiązany przedłożyć:

 

Utrata dochodu

Dochód utracony tzn. dochód uzyskiwany w roku 2020 nie jest już osiągany w chwili obecnej ,należy przedstawić dokument określający datę utraty dochodu oraz miesięczną wysokość utraconego dochodu (np. świadectwo pracy, zaświadczenie o wypowiedzeniu umowy cywilno-prawnej decyzję w sprawie utraty prawa do renty, zasiłku dla bezrobotnych, decyzję o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej oraz PIT 11, zaświadczenie wystawione przez płatnika dochodu).

Należy pamiętać, że dochód utracony nie powinien być wliczany do dochodu członka rodziny. W takim przypadku dochód członka rodziny wyniesie 0 zł. Nie dotyczy to jednak dochodu uzyskanego na podstawie umowy o dzieło. Dochód uzyskany na podstawie zatrudnienia o umowę o dzieło należy zawsze uwzględnić i podzielić na 12 miesięcy, niezależnie od długości zatrudnienia.

 

Uzyskanie dochodu

- dokument określający wysokość uzyskanego dochodu oraz liczbę miesięcy, w których dochód był osiągany – w przypadku uzyskania dochodu w roku 2021 (np.: zaświadczenie z zakładu pracy, decyzja w sprawie przyznania renty itp.) wymagany dokument określający wysokość dochodu uzyskanego z miesiąca następującego po miesiącu, w którym dochód został osiągnięty

Przykład:

Matka studenta rozpoczęła pracę w marcu 2021 r. i nadal pracuje.

W pole: „miesięczny dochód uzyskany w 2020 roku ” należy wpisać wysokość wynagrodzenia netto za kwiecień 2021 r.

Jeżeli zaś matka studenta pracowałby jedynie w okresie marzec – maj 2020 r. dochodu tego nie uwzględnia się we wniosku o stypendium.

 

Pozostałe dokumenty konieczne do ustalenia dochodu w rodzinie studenta lub poświadczające jego sytuację rodzinną:

  • zaświadczenie o pobycie członka rodziny w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie,
  • aktualne zaświadczenie z Urzędu Pracy o zarejestrowaniu niepracującego członka rodziny i pobieraniu bądź nie pobieraniu przez niego świadczeń z tego tytułu (zaświadczenie powinno zawierać informacje o wysokości netto uzyskiwanego zasiłku lub stypendium dla bezrobotnych i okresie jego otrzymywania) lub oświadczenie o niezarejestrowanym bezrobotnym członku rodziny,
  • zaświadczenie o terminie urlopu wychowawczego członka rodziny studenta i okresie, na jaki został on udzielony oraz o okresach zatrudnienia,
  • informacja sądu o toczącym się postępowaniu w sprawie o przysposobienie dziecka, w przypadku osoby faktycznie opiekującej się dzieckiem, która wystąpiła o przysposobienie tego dziecka,
  • aktualne zaświadczenie lub decyzja o pobieranych świadczeniach rodzinnych wraz ze stałymi dodatkami, wydane przez właściwy organ,
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności studenta lub członków rodziny studenta, powyżej 18 roku życia, o ile nie uczą się i pozostają na utrzymaniu studenta lub rodziny studenta,
  • zaświadczenia ze szkół średnich lub wyższych o uczących się lub studiujących członkach rodziny pozostających na jej utrzymaniu,
  • skrócony odpis aktu urodzenia dziecka lub inny dokument potwierdzający wiek małoletnich członków rodziny,
  • zaświadczenie z Policji o zaginięciu członka rodziny. Istnienie rodzeństwa lub dzieci do 18 roku życia, w przypadku nieuczęszczania ich do szkoły należy udokumentować odpisem skróconym aktu urodzenia,
  • odpis prawomocnego wyroku sądu rodzinnego stwierdzającego przysposobienie lub zaświadczenie sądu rodzinnego lub ośrodka adopcyjno-opiekuńczego o prowadzonym postępowaniu sądowym w sprawie o przysposobienie dziecka,
  • orzeczenie sądu rodzinnego o ustaleniu opiekuna prawnego dziecka,
  • dodatkowe dokumenty dotyczące studentów cudzoziemców, o ile przysługuje im prawo do świadczeń pomocy materialnej:
  • kartę pobytu, w przypadku cudzoziemca przebywającego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej na podstawie zezwolenia na osiedlenie się,
  • zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich,
  • Kartę Polaka;

Student jest samodzielny finansowo, jeżeli spełnia jeden z następujących warunków:

  1. ukończył 26 rok życia,
  2. pozostaje w związku małżeńskim,
  3. ma na utrzymaniu dzieci, o których mowa w ust.1 pkt 2.
  4. osiągnął pełnoletność, przebywając w pieczy zastępczej,
  5. posiada stałe źródło dochodów i jego przeciętny miesięczny  dochód w poprzednim roku podatkowym oraz w roku bieżącym w miesiącach poprzedzających miesiąc złożenia oświadczenia o którym mowa w pkt 5, nie jest mniejszy niż 1,15 sumy kwot określonych w art.5 ust.1 i art.6 ust.2 pkt 3 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. (kwota 930,35 zł).

W pozostałych przypadkach, tj. gdy student nie jest samodzielny finansowo według powyższej definicji, jego sytuacja materialna jest ustalana z uwzględnieniem dochodów jego rodziców i rodzeństwa  (bez względu na wiek studenta).

Do pobrania:

  • Wykaz dokumentacji do wniosku o przyznanie stypendium
WSKAZÓWKI DLA STYPENDYSTÓW

W roku akademickim 2021/2022 miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym studenta oblicza się w następującej kolejności:

  • należy obliczyć miesięczny dochód każdego członka rodziny,
  • zsumować dochody miesięczne wszystkich członków gospodarstwa domowego studenta (jest to miesięczna kwota dochodu wszystkich członków rodziny studenta),
  • następnie podzielić na liczbę osób tworzących gospodarstwo domowe (liczba powinna również uwzględniać samego wnioskodawcę).

 

WAŻNE! Kwota końcowa, czyli miesięcznych dochód na osobę w gospodarstwie domowym studenta, nie powinna wynosić więcej niż 1000,00 zł.

WAŻNE! Jeżeli miesięczny dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty określonej w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (obecnie 600,00 zł) obligatoryjnie wymagane jest zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej o sytuacji dochodowej i majątkowej swojej i rodziny obejmujący okres od roku poprzedzającego rok akademicki w którym student ubiega się o świadczenie do dnia wydania zaświadczenia.
W przypadku przedstawienia zaświadczenia, o którym mowa wyżej, z którego nie wynika faktyczna sytuacja dochodowa i majątkowa rodziny studenta, a jego treść ogranicza się jedynie do stwierdzenia faktu korzystania lub nie korzystania z form pomocy społecznej, uznaje się jako niedołączenie do wniosku ww. zaświadczenia.

Brak zaświadczenia skutkować będzie odmową przyznania stypendium socjalnego.

Miesięczny dochód członka rodziny wykazany na zaświadczeniu z urzędu skarbowego o dochodzie podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, 30b, 30c i 30e ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Załącznik 1A do wniosku o przyznanie stypendium socjalnego (dział I)

JAK OBLICZYĆ SAMODZIELNIE DOCHÓD RODZINY ?

Należy pamiętać, że kwota rocznego dochodu członka rodziny nie występuje na żadnym dokumencie. Każdy student musi ją obliczyć samodzielnie. Stąd też należy wykonać następujące działanie:

Od kwoty dochodu z zaświadczenie Urzędu Skarbowego należy odjąć:

  • kwotę składki społecznej z zaświadczenia z US
  • kwotę podatku należnego z zaświadczenie z US
  • kwotę składki zdrowotnej z zaświadczenia z ZUS-u lub w wyjątkowych sytuacjach od pracodawcy

Należy pamiętać, że kwota rocznego dochodu członka rodziny nie występuje na żadnym dokumencie. Każdy student musi ją obliczyć samodzielnie. Stąd też należy wykonać następujące działanie:

kwota dochodu z zaświadczenie US – kwota składki społecznej z zaświadczenia z US – kwota podatku należnego z zaświadczenie z US – kwota składki zdrowotnej z zaświadczenia z ZUS-u lub w wyjątkowych sytuacjach od pracodawcy = roczny dochód netto

Aby obliczyć miesięczny dochód netto członka rodziny należy roczny dochód netto podzielić na liczbę miesięcy, przez które osiągany był dochód w 2020 r. (czas trwania umowy, okres prowadzenia własnej działalności gospodarczej, okres na jaki przyznany został zasiłek).

WAŻNE! W przypadku osiągania dochodu na podstawie zatrudnienia na umowę o dzieło lub z wynajmu lokalu mieszkalnego lub usługowego roczny dochód po odliczeniu należy zawsze podzielić na liczbę 12 miesięcy.

WAŻNE! Dochód utracony tzn. dochód uzyskiwany w roku 2019 nie jest już osiągany w chwili obecnej należy udokumentować np. dostarczając świadectwo pracy, zaświadczenie o wypowiedzeniu umowy lub umowę zlecenie na podstawie której będzie można potwierdzić okres zatrudnienia.

Należy pamiętać, że dochód utracony nie powinien być wliczany do dochodu członka rodziny. W takim przypadku dochód członka rodziny wyniesie 0 zł. Nie dotyczy to jednak dochodu uzyskanego na podstawie umowy o dzieło. Dochód uzyskany na podstawie zatrudnienia o umowę o dzieło należy zawsze uwzględnić i podzielić na 12 miesięcy, niezależnie od długości zatrudnienia.

WAŻNE! Jeżeli dochód członka rodziny wykazany na zaświadczeniu z US pochodzi z różnych źródeł:

  • w przypadku kiedy czas trwania zatrudnienia u większej liczby pracodawców jest taki sam, a stosunek pracy nie wygasł – miesięczny dochód członka rodziny można zsumować i podzielić przed odpowiednią liczbę miesięcy,
  • w przypadku kiedy czas trwania zatrudnienia u większej liczby pracodawców jest inny, bądź stosunek pracy wygasł – miesięczny dochód członka rodziny należy policzyć oddzielnie dla każdego członka rodzinny, a dopiero w ostatniej kolejności zsumować pojedyncze wyniki.

 

Miesięczny dochód członka rodziny opodatkowany zryczałtowanym podatkiem dochodowym.

Załącznik 1A do wniosku o przyznanie stypendium socjalnego (dział II)

Należy pamiętać, że kwota rocznego dochodu członka rodziny nie występuje na żadnym dokumencie. Każdy student musi ją obliczyć samodzielnie. Roczny dochód członka rodziny należy podzielić na liczbę miesięcy kiedy rzeczywiście był on osiągany.

 WAŻNE! Dochód członka rodziny opodatkowany zryczałtowanym podatkiem dochodowym, ale nie osiągany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej należy zawsze podzielić na 12 miesięcy, niezależnie od rzeczywistego okresu uzyskiwania dochodu.

Ważne! Dochód utracony tzn. dochód uzyskiwany w roku 2020 nie jest już osiągany w chwili obecnej należy udokumentować np. dostarczając zaświadczenie o wyrejestrowaniu lub zawieszeniu działalności gospodarczej.

Należy pamiętać, że dochód utracony nie powinien być wliczany do dochodu członka rodziny. W takim przypadku dochód członka rodziny wyniesie 0 zł.

Miesięczny dochód członka rodziny nie podlegający opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Załącznik 1A do wniosku o przyznanie stypendium socjalnego (dział III)

WAŻNE! Kwota rocznego dochodu członka rodziny nie podlegającego opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych powinna być zawsze podzielona przez 12 miesięcy, w celu uzyskania kwoty dochodu miesięcznego.

WAŻNE! W celu obliczenia dochodu z gospodarstwa rolnego należy liczbę hektarów przeliczeniowych widniejącą na zaświadczeniu z gminy pomnożyć przez przeciętny dochód pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1ha przeliczeniowego ogłoszony w Obwieszczeniu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.

WAŻNE! W sytuacji zasądzenia alimentów na członka rodziny, ale ich nieotrzymywania należy przedstawić zaświadczenie od komornika o bezskutecznej egzekucji alimentów w roku 2019. Brak tego zaświadczenia skutkuje koniecznością wliczenia kwoty zasądzonych alimentów do uzyskiwanego dochodu w gospodarstwie domowym. 

 

Miesięczny dochód uzyskany przez członka rodziny

Załącznik 1A do wniosku o przyznanie stypendium socjalnego (dział IV)

Miesięczny dochód uzyskany przez członka rodziny wlicza się do dochodu uzyskanego w roku 2020 tylko, gdy zostały spełnione następujące warunki:

  • dochód po raz pierwszy został uzyskany po 01 stycznia 2021 r.,
  • dochód jest uzyskiwany w chwili składania wniosku o przyznanie stypendium socjalnego,
  • dochód jest uzyskiwany nie na podstawie zatrudnienia na umowę o dzieło.

WAŻNE! Wysokość dochodu uzyskiwanego od 01.01.2021 r. należy udokumentować na podstawie zaświadczenia od pracodawcy o wysokości dochodu netto z uzyskanego z miesiąca następującego po miesiącu, w którym dochód został osiągnięty.

WAŻNE! Dochód, który pojawił się po 01.01.2021 r., ale w momencie składania dokumentów już nie jest uzyskiwany nie powinien być uwzględniany we wniosku.

WAŻNE! proszę zapoznać się z przyznawaniem stypendiów przy programie 500+

WAŻNE! Lista źródeł dochodu w gospodarstwie domowym, które mimo już nie występowania należy uwzględnić we wniosku:

  • dochody z umów o dzieło,
  • dochody z gospodarstwa rolnego,
  • dochody z wynajmu,
  • dochody z alimentów (tylko alimenty z 2020 r. od osoby, która zmarła są "dochodem utraconym"),
  • dochody ze świadczeń  z funduszu alimentacyjnego.

STYPENDIUM SOCJALNE W ZWIĘKSZONEJ WYSOKOŚCI

Wysokość stypendium socjalnego może być zwiększona z tytułu nie przekroczenia kwoty 200,00 zł netto na osobę w gospodarstwie domowym, studentowi wnioskującemu o przyznanie stypendium socjalnego.

Do wniosku o Stypendium socjalne w zwiększonej wysokości obligatoryjnie składamy zaświadczenie z środka pomocy społecznej, o sytuacji dochodowej i majątkowej swojej i rodziny obejmujący okres od roku poprzedzającego rok akademicki w którym student ubiega się o świadczenie do dnia wydania zaświadczenia. 

Brak zaświadczenia skutkować będzie odmową przyznania stypendium socjalnego.

Wniosek o przyznanie stypendium, składa się w terminie od 04 do 25 października.

W przypadku rozpoczynania studiów od semestru letniego wniosek o przyznanie stypendium, składa się w terminie od 25 lutego do 20 marca.

ZASADY I TRYB PRZYZNAWANIA STYPENDIUM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Wniosek o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych składa się w terminie od 04 do 25 października 2021r. W przypadku rozpoczynania studiów od semestru letniego wniosek o przyznanie stypendium składa się w terminie od 25 lutego do 20 marca 2022r..

Podstawę do przyznania studentowi wymienionemu w ust. 1 stypendium dla osób niepełnosprawnych stanowi orzeczenie o niepełnosprawności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie, o którym mowa w art. 5 oraz art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wydane przez właściwy organ.

Wysokość stypendium dla osób niepełnosprawnych ustala rektor w drodze zarządzenia. 

W roku akademickim 2021/2022 wnioski stypendialne składamy:

  • mailowo – wysyłając komplet dokumentów na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Datą złożenia wniosku jest data wysłania maila. W przypadku braku potwierdzenia mailowego otrzymania dokumentacji stypendialnej, w okresie 3 dni roboczych od ich wysłania, prosimy o PILNY kontakt z Działem Stypendiów.


STOPNIE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI:

Lekki stopień niepełnosprawności oznacza:

1) niepełnosprawność w lekkim stopniu w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,

2) częściową niezdolność do pracy oraz celowość przekwalifikowania orzeczoną na podstawie przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, jeżeli nie jest to traktowane jako umiarkowany stopień niepełnosprawności,

3) stałą albo długotrwałą niezdolność do pracy w gospodarstwie rolnym orzeczoną na podstawie przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników, jeżeli nie jest to traktowane jako znaczny stopień niepełnosprawności,

4) posiadanie orzeczenia o zaliczeniu do III grupy inwalidów.

Umiarkowany stopień niepełnosprawności oznacza:

1) niepełnosprawność w umiarkowanym stopniu w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,

2) całkowitą niezdolność do pracy orzeczoną na podstawie przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,

3) częściowa niezdolność do pracy orzeczoną na podstawie przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych w okresie od 1 stycznia do 16 sierpnia 1998 roku,

4) posiadanie orzeczenia o zaliczeniu do II grupy inwalidów.

Znaczny stopień niepełnosprawności oznacza:

  1. niepełnosprawność w stopniu znacznym w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
  2. całkowitą niezdolność do pracy i samodzielnej egzystencji orzeczoną na podstawie przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,
  3. stałą lub długotrwałą niezdolność do pracy w gospodarstwie rolnym jeżeli uprawnia do zasiłku pielęgnacyjnego oraz zostało wydane przed dniem 1 stycznia 1998 roku i nie utraciło mocy po tym dniu,
  4. posiadanie orzeczenia o zaliczeniu do I grupy inwalidów.

WAŻNE! W przypadku upływu okresu ważności orzeczenia, wypłata świadczenia zostaje zawieszona od następnego miesiąca. Wznowienie wypłaty stypendium następuje po dostarczeniu przez studenta nowego orzeczenia. Wyrównanie stypendium za okres zawieszenia następuje w przypadku kontynuacji poprzedniego orzeczenia. 

 

WNIOSEK STYPENDIALNY

WNIOSEK STYPENDIALNY:

  • Wniosek
STYPENDIUM REKTORA

 

Stypendium rektora za wyróżniające wyniki w nauce, można otrzymać nie wcześniej niż po zaliczeniu pierwszego roku studiów. Wyjątek stanowią studenci I roku studiów magisterskich a także studenci laureaci i finaliści odpowiedniej olimpiady oraz medaliści współzawodnictwa sportowego przyjęci na I rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego.

W przypadku studentów, którzy poprzedni etap studiów zaliczyli na innej niż WSIIZ uczelni, w szczególności ubiegających się o stypendium na pierwszym roku studiów drugiego stopnia, wymagane jest zaświadczenie o średniej ocen za ostatni rok studiów. W zaświadczeniu z poprzedniej uczelni muszą znajdować się następujące informacje: średnia ocen za ostatni rok studiów, rodzaj obliczonej średniej ocen (arytmetyczna), czy egzaminy i zaliczenia zostały złożone w pierwszych terminach. 

Stypendium rektora może otrzymać student, który w danym roku akademickim spełnił wszystkie wymienione niżej warunki:

  • złożył wszystkie egzaminy i uzyskał zaliczenia w tym praktyki, przewidziane w planie studiów i programie nauczania na dany rok w pierwszych terminach bez ocen niedostatecznych, zgodnie z harmonogramem sesji egzaminacyjnej.

Na podstawie sumarycznej liczby punktów osiągniętych przez studenta, komisja stypendialna sporządza listę rankingową dla każdego kierunku studiów, z którego zostały złożone wnioski. W przypadku, gdy liczba wniosków o stypendium rektora na danym kierunku przekracza 10% liczby wszystkich studentów tego kierunku, komisja przyznaje świadczenia studentom z najwyższą pozycją na liście rankingowej.

Stypendium rektora za wyróżniające wyniki nie może być przyznane studentowi powtarzającemu semestr albo rok oraz przebywającemu na kolejnym urlopie od zajęć.

W roku akademickim 2021/2022 wnioski stypendialne składamy:

  • mailowo – wysyłając komplet dokumentów na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Datą złożenia wniosku jest data wysłania maila. W przypadku braku potwierdzenia mailowego otrzymania dokumentacji stypendialnej, w okresie 3 dni roboczych od ich wysłania, prosimy o PILNY kontakt z Działem Stypendiów.

Stypendium rektora na podstawie wyróżniających wyników w nauce jest przyznawane na wniosek studenta, który osiągnął wysokie wyniki w dwóch poprzednich semestrach.

Student ubiegający się o przyznanie stypendium rektora za wyróżniające wyniki składa wniosek wraz z załącznikiem 3A z obliczoną średnią arytmetyczną ocen za dany rok w terminach:

  1. od 04 do 25 października 2021r.  – wszyscy studenci danego roku akademickiego,
  2. od 25 lutego do 20 marca 2022r. – jeżeli naukę w danym roku akademickim rozpoczęło się w semestrze letnim.

  Wysokość stypendium rektora za wyróżniające wyniki w nauce przyznawana jest na podstawie sumy punktów za średnią ocen uzyskaną w poprzednim roku akademickim.

 ŚREDNIA OCEN

Liczba punktów za wysoką średnią ocen w skali od 2 do 5 przyznawana jest według następującego wzoru:

Punkty = średnia ocen x 10 (np. średnia 4,20 – uzyskanych punktów 42)

Wysokość stypendium rektora przyznawane jest w zależności od uzyskanej punktacji:

Liczba punktów:

- od 42 do 45,

- od 46 do 50,

- od 51 do 60,

- powyżej 61

WNIOSEK STYPENDIALNY i ZAŁĄCZNIK:
  • Wniosek do pobrania
  • Załącznik 3A
 
 
 
STYPENDIUM REKTORA ZA WYSOKIE WYNIKI SPORTOWE

Stypendium rektora na podstawie wysokich wyników sportowych jest przyznawane na wniosek studenta, który osiągnął wysokie wyniki sportowe we współzawodnictwie krajowym lub międzynarodowym w dwóch poprzednich semestrach.

Podstawą ubiegania się o uzyskanie stypendium rektora na podstawie wysokich wyników sportowych jest złożenie wniosku z załącznikiem 3C z obliczoną średnią arytmetyczną ocen za dany rok oraz zaświadczeniami potwierdzającymi osiągnięcia sportowe w terminie:

 1) od 04 do 25 października – wszyscy studenci danego roku akademickiego,

2) od 25 lutego do 20 marca – jeżeli naukę w danym roku akademickim rozpoczęło się w semestrze letnim.

Wysokość stypendium rektora na podstawie wysokich wyników sportowych przyznawana jest na podstawie sumy punktów za średnią ocen i  rodzaju osiągnięć sportowych zdobytych we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym.

Rodzaj osiągnięcia:

Liczba punktów

- uczestnicy: igrzysk olimpijskich lub paraolimpijskich, mistrzostw świata, mistrzostw Europy;

- finaliści: pucharu świata, pucharu Europy, pucharu Polski, uniwersjady, Akademickich Mistrzostw Świata, Akademickich Mistrzostw Europy, Akademickich Mistrzostw Polski;

- medaliści: mistrzostw Polski, Akademickich Mistrzostw Polski, mistrzostw Polski ASZ

- zawodnicy lig państwowych

 

20

- finaliści mistrzostw Polski, Akademickich Mistrzostw Polski dyscypliny indywidualne, Mistrzostwa Polski AZS,

- miejsca od IV do VI w Akademickich Mistrzostwach Polski, w dyscyplinach rozgrywanych w systemie bezpośrednim (bez eliminacji);

- miejsca od V – VIII w półfinałach Akademickich Mistrzostwach Polski (rozgrywki strefowe) sporty indywidualne oraz miejsca od V do XII sporty drużynowe;

- zawodnicy III ligi państwowej.

15


WNIOSEK STYPENDIALNY i ZAŁĄCZNIK:
  • Wniosek do pobrania
  • Załącznik 3C
 
STYPENDIUM REKTORA ZA OSIĄGNIĘCIA NAUKOWE

Za osiągnięcia naukowe, na podstawie których student może ubiegać się o stypendium rektora, uważa się:

  • publikacje prac naukowych,
  • organizacje konferencji naukowej,
  • czynny udział w charakterze prelegenta w konferencjach naukowych,

Podstawą ubiegania się o uzyskanie stypendium rektora za osiągnięcia naukowe jest złożenie wniosku, załącznika 3B z obliczoną średnią arytmetyczną ocen za dany rok wraz z zaświadczeniami potwierdzającymi osiągnięcia naukowe w terminie:

    1) od 04 do 25 października – wszyscy studenci danego roku akademickiego,

    2) od 25 lutego do 20 marca – jeżeli naukę w danym roku akademickim rozpoczęło się w semestrze letnim.

 Wysokość stypendium rektora za osiągnięcia naukowe przyznawana jest na podstawie sumy punktów za średnią ocen oraz rodzaju osiągnięć uzyskanych w poprzednim roku akademickim.

Rodzaj osiągnięcia:

Zasięg

Liczba punktów

konferencja naukowa

czynny udział

zagraniczny

20

ogólnopolski

10

regionalny/lokalny

5

artykuł naukowy w czasopiśmie zamieszczonym w aktualnym wykazie czasopism punktowanych, ogłoszonym przez MNISW

autorstwo

20

współautorstwo

15

Artykuł naukowy w czasopiśmie spoza

listy ministerialnej

autorstwo

10

współautorstwo

5

Organizacja konferencji naukowej

organizacja

15


WNIOSEK STYPENDIALNY i ZAŁĄCZNIK:
  • Wniosek do pobrania
  • Załącznik 3B

 

STYPENDIUM REKTORA ZA OSIĄGNIĘCIA ARTYSTYCZNE

Za osiągnięcia artystyczne, na podstawie których student może ubiegać się o stypendium rektora, uważa się:

  • autorstwo książki artystycznej (np. albumu fotograficznego),
  • współautorstwo dzieła artystycznego,
  • miejsce medalowe w artystycznych konkursach /festiwalach.

Podstawą ubiegania się o uzyskanie stypendium rektora za osiągnięcia artystyczne jest złożenie wniosku, załącznika 3B z obliczoną średnią arytmetyczną ocen za dany rok wraz z  zaświadczeniami potwierdzającymi osiągnięcia artystyczne w terminie:

  1.    od 04 do 25 października – wszyscy studenci danego roku akademickiego,
  2.     od 25 lutego do 20 marca – jeżeli naukę w danym roku akademickim rozpoczęło się w semestrze letnim.

Wysokość stypendium rektora za osiągnięcia artystyczne przyznawana jest na podstawie sumy punktów za średnią ocen oraz rodzaju osiągnięć uzyskanych w poprzednim roku akademickim.

Rodzaj osiągnięcia

Liczba punktów

autorstwo książki artystycznej (np. albumu fotograficznego)

 

20

współautorstwo dzieła artystycznego

10

miejsce medalowe w artystycznych konkursach/festiwalach o zasięgu międzynarodowym

20

miejsce medalowe w artystycznych konkursach/festiwalach o zasięgu ogólnopolskim

15

miejsce medalowe w artystycznych konkursach/festiwalach o zasięgu lokalnym

10


WNIOSEK STYPENDIALNY i ZAŁĄCZNIK:
  • Wniosek do pobrania
  • Załącznik 3B

Szanowni Studenci z Ukrainy ,


w związku z rosyjską agresją na Ukrainę, studenci którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej, mogą otrzymać doraźną zapomogę pieniężną z funduszu stypendialnego. Zapomoga jest formą doraźnej, bezzwrotnej pomocy, przyznawanej na wniosek studenta, który przejściowo znalazł się w trudnej sytuacji życiowej.

Wypełniony wniosek i załącznik (np. karta pobytu) przesyłamy na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

ZASADY I TRYB PRZYZNAWANIA ZAPOMOGI

  1. Zgodnie z art. 90 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018 r. zapomogę może otrzymać student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej. Student zobowiązany jest udokumentować pogorszenie swojej sytuacji materialnej oraz złożyć wniosek o przyznanie zapomogi.
  1. Przez przejściowo trudną sytuację życiową należy rozumieć:
    1. śmierć członka najbliższej rodziny,
    2. urodzenie dziecka przez studentkę lub urodzenie się dziecka, którego ojcem jest student,
    3. chorobę lub nieszczęśliwy wypadek studenta, jego dziecka lub członka najbliższej rodziny,
    4. klęskę żywiołową (np. powódź, pożar, huragan),
    5. inne zdarzenie losowe, powodujące znaczne pogorszenie się sytuacji materialnej studenta.
  1. Student może otrzymać zapomogę dwa razy w roku akademickim.
  1. Z tytułu jednego, tego samego zdarzenia, student może otrzymać tylko jedną zapomogę.
  2. Zapomoga może być przyznana do wysokości 50% rocznego czesnego obowiązującego na danym kierunku studiów, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach do wysokości 100% rocznego czesnego.
  3. Sam fakt przejściowo trudnej sytuacji życiowej, nie może być podstawą przyznania zapomogi, jeśli w wyniku zajścia zdarzenia w świetle przedstawionych dokumentów komisja nie stwierdzi pogorszenia się sytuacji materialnej studenta tak, by można było uznać ją za trudną. W przypadku trwałego pogorszenia sytuacji materialnej, student powinien ubiegać się o przyznanie stypendium socjalnego.

 WNIOSEK O ZAPOMOGĘ

W roku akademickim 2021/2022 wnioski stypendialne składamy:

  • listownie - wysyłając komplet dokumentów na adres: Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia Dział Stypendiów Al. Jerozolimskie 195a, 02-222 Warszawa
  • mailowo - na skrzynkę Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Chcesz wysłać przesyłkę? Dla naszych studentów firma smartkurier.pl przygotowała specjalne ceny! Jak skorzystać ze zniżki? Szczegóły odnajdziesz w ogłoszeniu na swoim profilu w e-dziekanacie.

POBIERZ WNIOSEK

Dla Studenta

  • E-Dziekanat
  • Organizacja roku akademickiego
  • Programy Studiów
  • BON
    • Punkt Konsultacyjny
  • Biblioteka
    • Godziny pracy
    • Księgozbiór
    • Czasopisma tradycyjne
    • Czasopisma on-line
    • IBUK Libra
    • Academica
    • Wirtualna Biblioteka Nauki
    • Przydatne linki
    • Współpraca międzybiblioteczna
    • Regulamin
  • Praktyki Studenckie
    • Praktyki Studenckie
  • Dział Płatności
  • Dział Stypendiów
  • Organizacje studenckie
  • ERASMUS +
  • Proces dyplomowania
    • Praca dyplomowa
    • Praktyczny egzamin zawodowy
    • Konkurs na najlepszą pracę dyplomową
    • Studia podyplomowe
  • Materiały do pobrania
  • Wsparcie studentów
  • Biuro Karier
REKRUTACJA
E-DZIEKANAT
 
Zadzwoń do nas+48 22 562 35 00WhatsApp+48 515 335 376
Napisz do nasrekrutacja@wsiiz.pl
Przyjedź do nas ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 18, 02-366, Warszawa

 

Polityka Prywatności

Mapa Strony

  • Chemia żywności inżynier
  • Dietetyka kliniczna studia
  • Dietetyk studia
  • Kosmetologia studia

 

Kampus nr 1

Ul. Bitwy Warszawskiej 1920 nr 18
02-366 Warszawa

logo_szary.png 

Kampus nr 2

Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa

 

BIP

Copyright © 2020. Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia.
 
Opieka - DoCom
Autor: windweb.pl

Back to top

Pliki Cookies

Ta strona korzysta z „ciasteczek”, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Klikając „Zgadzam się”, wyrażasz zgodę na użycie WSZYSTKICH plików cookie. Możesz jednak spersonalizować ustawienia plików cookies klikając „Ustawienia plików cookies”.

Ustawienia plików cookies Zgoda