NOWOŚĆ! EDUKACJA ZDROWOTNA – studia podyplomowe w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia w Warszawie.

AKTUALNOŚCI
AktualnościWażne informacjeZ życia uczelni

NOWOŚĆ! EDUKACJA ZDROWOTNA – studia podyplomowe w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia w Warszawie.

Już od 2025 roku w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych nowy przedmiot szkolny pn. Edukacja zdrowotna. Sam przedmiot zastąpi dotychczasowe Wychowanie do życia w rodzinie. Jeżeli chcesz już teraz przygotować się merytorycznie do zmiany nawyków zdrowotnych swoich uczniów, to nie zwlekaj i rozpocznij studia w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia w Warszawie.

Ukończenie 2-semestralnych studiów podyplomowych zapewni nabycie zaawansowanych umiejętności pozwalających na kształtowanie prawidłowych nawyków stylu życia wśród uczniów, ale również i ich opiekunów. Nabycie wysoko specjalistycznej wiedzy z zakresu uwarunkowań zdrowia i choroby oraz zdrowia środowiskowego, pozwoli na podejmowanie efektywnych działań w przypadku wystąpienia problemów/ zagrożeń zdrowotnych jednostki, czy też całych grup.

Studia skierowane są do absolwentów studiów wyższych, w tym w szczególności: dyrektorów szkół, psychologów, pedagogów, nauczycieli przedmiotów z obszaru szeroko pojętej promocji i edukacji zdrowotnej oraz innych osób zainteresowanych zdrowie publicznym.

Dla przedstawicieli szkół patronackich aż 30% rabatu [1 800 zł rok/ 900 zł semestr przy płatności jednorazowej za czesne].

Studia w całości realizowane są zdalnie tj. z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

 

Czas trwania

1 rok (2 semestry)

Forma studiów

  • niestacjonarna (zajęcia odbywają się w piątki w godz.17:00-20:40, soboty i niedziele w godz. 08:00-20:40)
  • wykłady/ ćwiczenia audytoryjne/ ćwiczenia warsztatowe prowadzonych jest z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość (platforma Clickmeeting)
I semestr wymiar godzin
lp. moduł rygor ECTS w. ćw. inne
1. Wprowadzenie do zdrowia publicznego E 4 20
2. Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna E 4 12 18
3. Socjologia zdrowia i choroby Z 2 18
4. Zdrowie środowiskowe Z 3 16 16
5. Choroby cywilizacyjne Z 5 10 10
6. Fizjologiczne podstawy wysiłku fizycznego E 6 12 18
7. Fizjologia żywienia człowieka E 6 12 18
8. BHP Z/BO 0 4
II semestr wymiar godzin
lp. moduł rygor ECTS w. ćw. inne
1. Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży E 5 12 18
2. Edukacja zdrowotna dorosłych E 5 12 18
3. Psychologia zdrowia i jakości życia Z 4 12 18
4. Profilaktyka nadwagi i otyłości Z 4 12 18
5. Profilaktyka uzależnień Z 4 12 18
6. Higiena Z 3 10 16
7. Analiza potrzeb, tworzenie i realizacja programów zdrowotnych E 5 10 16
zajęcia prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
W zna i prawidłowo definiuje pojęcia dotyczące zdrowia oraz założenia edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia  
W prezentuje wiedzę nt. epidemiologii i prewencji chorób cywilizacyjnych, w tym związanych ze stylem życia, sposobem żywienia oraz innymi czynnikami ryzyka zdrowotnego
W ma wiedzę z zakresu strategii stosowanych na różnych poziomach oddziaływań profilaktycznych oraz promocji zdrowia  
U posiada umiejętność rozpoznawania i właściwego interpretowania złożonych uwarunkowań zdrowia i choroby człowieka oraz ich wzajemnych powiązań  
U potrafi dostrzec oraz wykorzystać psychologiczne i socjologiczne podłoże zachowań wobec zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem stosunku do aktywności fizycznej i racjonalnego odżywiania
U identyfikuje bariery w edukacji zdrowotnej danej grupy, co pozwala mu na dobór właściwych metod komunikacji w procesie informacyjno-edukacyjnym  
U potrafi zastosować w praktyce wiedzę dotyczącą zasad profilaktyki oraz kształtowania i zmiany zachowań zdrowotnych  
K potrafi formułować i przedstawiać opinie na temat rozwoju i osiągnięć w obszarze edukacji zdrowotnej  
K potrafi wykorzystać nabytą w czasie procesu kształcenia wiedzę dla wzmocnienia i ugruntowania swojej pozycji na rynku pracy  

 

Wszystkie kategorie

Popular tags