NOWOŚĆ! EDUKACJA ZDROWOTNA – studia podyplomowe w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia w Warszawie.
2024-07-18 2024-07-18 13:49NOWOŚĆ! EDUKACJA ZDROWOTNA – studia podyplomowe w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia w Warszawie.
NOWOŚĆ! EDUKACJA ZDROWOTNA – studia podyplomowe w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia w Warszawie.
Już od 2025 roku w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych nowy przedmiot szkolny pn. Edukacja zdrowotna. Sam przedmiot zastąpi dotychczasowe Wychowanie do życia w rodzinie. Jeżeli chcesz już teraz przygotować się merytorycznie do zmiany nawyków zdrowotnych swoich uczniów, to nie zwlekaj i rozpocznij studia w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia w Warszawie.
Ukończenie 2-semestralnych studiów podyplomowych zapewni nabycie zaawansowanych umiejętności pozwalających na kształtowanie prawidłowych nawyków stylu życia wśród uczniów, ale również i ich opiekunów. Nabycie wysoko specjalistycznej wiedzy z zakresu uwarunkowań zdrowia i choroby oraz zdrowia środowiskowego, pozwoli na podejmowanie efektywnych działań w przypadku wystąpienia problemów/ zagrożeń zdrowotnych jednostki, czy też całych grup.
Studia skierowane są do absolwentów studiów wyższych, w tym w szczególności: dyrektorów szkół, psychologów, pedagogów, nauczycieli przedmiotów z obszaru szeroko pojętej promocji i edukacji zdrowotnej oraz innych osób zainteresowanych zdrowie publicznym.
Dla przedstawicieli szkół patronackich aż 30% rabatu [1 800 zł rok/ 900 zł semestr przy płatności jednorazowej za czesne].
Studia w całości realizowane są zdalnie tj. z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Czas trwania
1 rok (2 semestry)
Forma studiów
- niestacjonarna (zajęcia odbywają się w piątki w godz.17:00-20:40, soboty i niedziele w godz. 08:00-20:40)
- wykłady/ ćwiczenia audytoryjne/ ćwiczenia warsztatowe prowadzonych jest z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość (platforma Clickmeeting)
I semestr | wymiar godzin | |||||
lp. | moduł | rygor | ECTS | w. | ćw. | inne |
1. | Wprowadzenie do zdrowia publicznego | E | 4 | 20 | ||
2. | Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna | E | 4 | 12 | 18 | |
3. | Socjologia zdrowia i choroby | Z | 2 | 18 | ||
4. | Zdrowie środowiskowe | Z | 3 | 16 | 16 | |
5. | Choroby cywilizacyjne | Z | 5 | 10 | 10 | |
6. | Fizjologiczne podstawy wysiłku fizycznego | E | 6 | 12 | 18 | |
7. | Fizjologia żywienia człowieka | E | 6 | 12 | 18 | |
8. | BHP | Z/BO | 0 | 4 |
II semestr | wymiar godzin | |||||
lp. | moduł | rygor | ECTS | w. | ćw. | inne |
1. | Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży | E | 5 | 12 | 18 | |
2. | Edukacja zdrowotna dorosłych | E | 5 | 12 | 18 | |
3. | Psychologia zdrowia i jakości życia | Z | 4 | 12 | 18 | |
4. | Profilaktyka nadwagi i otyłości | Z | 4 | 12 | 18 | |
5. | Profilaktyka uzależnień | Z | 4 | 12 | 18 | |
6. | Higiena | Z | 3 | 10 | 16 | |
7. | Analiza potrzeb, tworzenie i realizacja programów zdrowotnych | E | 5 | 10 | 16 |
zajęcia prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość |
W | zna i prawidłowo definiuje pojęcia dotyczące zdrowia oraz założenia edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia | |||||
W | prezentuje wiedzę nt. epidemiologii i prewencji chorób cywilizacyjnych, w tym związanych ze stylem życia, sposobem żywienia oraz innymi czynnikami ryzyka zdrowotnego | |||||
W | ma wiedzę z zakresu strategii stosowanych na różnych poziomach oddziaływań profilaktycznych oraz promocji zdrowia | |||||
U | posiada umiejętność rozpoznawania i właściwego interpretowania złożonych uwarunkowań zdrowia i choroby człowieka oraz ich wzajemnych powiązań | |||||
U | potrafi dostrzec oraz wykorzystać psychologiczne i socjologiczne podłoże zachowań wobec zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem stosunku do aktywności fizycznej i racjonalnego odżywiania | |||||
U | identyfikuje bariery w edukacji zdrowotnej danej grupy, co pozwala mu na dobór właściwych metod komunikacji w procesie informacyjno-edukacyjnym | |||||
U | potrafi zastosować w praktyce wiedzę dotyczącą zasad profilaktyki oraz kształtowania i zmiany zachowań zdrowotnych | |||||
K | potrafi formułować i przedstawiać opinie na temat rozwoju i osiągnięć w obszarze edukacji zdrowotnej | |||||
K | potrafi wykorzystać nabytą w czasie procesu kształcenia wiedzę dla wzmocnienia i ugruntowania swojej pozycji na rynku pracy |